افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

مصاحبه تیم رادیو توان با روزنامه صبح نو:

موضوعاتی که در روزنامه صبح نو توسط سرکار خانم سمانه استاد گردآوری شده است


راه اندازی استارتاپ در حوزه معلولین کار بسیار سختی است،زیرا با توجه به شناسایی نیازهای این حوزه، باید بتوان خدمات یا سرویسی را ارائه داد که مشکلی حل کند یا کمکی باشد برای بهبود زندگی افراد دارای معلولیت.

با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر موضوعاتی که در روزنامه صبح نو توسط سرکار خانم سمانه استاد گردآوری شده است:

در مرحله اول بزرگترین مشکل یا چالش، معرفی استارتاپ هست یعنی بسیاری از استارتاپ ها میتوانند خدماتی به افراد دارای معلولیت ارائه دهند اما همین عزیزان از فعالیت آن استارتاپ مطلع نیستند.

در ابتدای این مصاحبه همکارمان سرکار خانم مهدیه رستگار هنرمند توانمند و پویای رادیوتوان از رزومه و کارنامه درخشان خود گفته و در مورد فرصت ها و چالش هایی که در تیم استارتاپی رادیوتوان وجود داشته است.

از بدو تاسیس رادیوتوان، شناسایی و استعدادیابی اولیه که برای تشکیل تیم مورد نیاز بود تا اینکه بعد از ماهها رادیوتوان توانست با افراد و دوستان هنرمند و متخصص دارای معلولیت بیشتری آشنا شود و آنها را به تیم جذب نماید.

بنیان گذاران رادیوتوان از همان ابتدا می دانستند که مسیر سختی در پیشروی دارند ولی با هدف و چشم انداز خوبی که به طرح استارتاپی داشتند تا به امروز بعد از گذشت سه تا چهار سال توانستهاند نمونه موفقیت هایی رو کسب کنند.

بطور مثال:دو سال قبل در اولین رویداد توانبخشی با وجود تعداد بالایی از ایده و طرح های خوب شرکت کنندگان، رادیوتوان توانست رتبه یک را به خود اختصاص دهد.

یا سال گذشته در رویداد الکامپ استارز کشور توانستیم رتبه سوم را کسب کنیم.

پس یعنی مسیر و راه به درستی انتخاب شده. هر چند مشکلات زیادی سر راه وجود دارند ولی با قدرت و حمایت باید راه را هموار کرد.

یکی از پر رنگ ترین اهداف رادیوتوان از ابتدا تا به حال که در این مصاحبه هم به آن اشاره شده است حضور و مشارکت در تهیه و تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی بوده.

با توجه به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت رسانه های ملی در طی هفته موظف و مکلف هستند بخشی از برنامه ها را به تهیه و تولید محتوای مرتبط با فرهنگ سازی جامعه در زمینه شناخت و برخورد با افراد دارای معلولیت اختصاص دهند.

ما حواسمون به این موضوع بوده و هست اما صدا و سیمائیها توجهی به این قانون ندارند و شاید خودشان را به خواب زدند و هنوز لزوم پرداختن به این موضوعات را از نزدیک لمس نکردند. ولی باید به مسئولین بگوئیم که متاسفانه خیلی زمان از دست دادیم. برای بهبود زندگی افراد دارای معلولیت خیلی کارها نیاز بود که انجام بشه اما نشد. برای گذراندن زندگی افراد دارای معلولیت، دستیابی به موقعیت های برابر نیاز به اطلاع رسانی رسانه ای بود،اما شاهد فعالیت خاصی نبودیم. پس کی زمان آن میرسد که بخشی از برنامه های رسانه ملی را به محتوای اختصاصی و کارشناسانه افراد دارای معلولیت اختصاص دهیم؟

راه ادامه حیات را از طریق رسانه میشد هموار کرد اما

برای پرداختن به موضوعات ضروری مرتبط با افراد دارای معلولیت خیلی زمان از دست دادیم اما ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است.

از شما دعوت میکنیم تا گفتگوی کامل را در سایت روزنامه صبح نو مطالعه نمایید.

خواندن نظرات مفید شما خوشحال مان میکند و چنانچه تمایل داشتید عضو خانواده بزرگ رادیوتوان باشید از طریق راه های ارتباطی تلگرام و اینستاگرام منتظر تان هستیم.

ما باور داریم که معلولیت محدود است ولی معتقدیم محدودیت ها کمتر میشود اگر حمایت کنیم و رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را فراموش نکنیم

تحریریه رادیوتوان

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!