افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

راه های مقابله با شکست در زندگی

روش های مقابله با شکست

راه های مقابله با شکست در زندگی در سایت رادیو توان نوشته شده است و وقتی به خوبی نگاه می کنید می بینید توانایی های شما قوی تر از شکست ها هستند.

شکست ها در زندگی اگر به معنی شکست دیده شوند دقیقا نتیجه منفی خواهند داشت، اما ما در این مقاله نوشته ایم که به شکست ها به چشم نقطه عطف زندگی نگاه کنید. شاید باید این شکست رخ می داد تا وارد مراحل بهتری از زندگی شوید. در واقع بعضی شکست ها، موفقیت هستند. موفقیت برای ادامه ندادن راه ها و مسیرهایی که به ما ضربه می زند.

این شعر معروف را حتما شنیده اید که، خدا گر ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری

نوع دید شما می تواند ماجرا را کاملا عوض کند. پس اگر با خوب نگاه کردن بتوانید بهتر انتخاب کنید، حتما این کار را انجام دهید. این نوشته ما به معنی این نیست که واقع نگر نباشید. اما مشکلات را بیش از حد بزرگ نکنید. آن ها را پلی برای رسیدن به موفقیت های بهتر ببینید اگر می توانید.

شاید این اتفاق به نفع شما بود هر چند خوشایند شما نبود. شاید هم شما باید بیشتر دقت می کردید تا این اتفاق نیفتد.گاهی شکست های ما به آنی تغییر شکل می دهد و تبدیل به موفقیت می شود. ادامه مقاله را بخوانید تا مطالب جالبی در اختیار شما قرار دهیم:

راه های مقابله با شکست ؛ از شکست نترسیم

راه های مقابله با شکست ؛ زندگی بدون سختی نمی شود

راه های مقابله با شکست ؛ در ارتباطات خود تجدید نظر کنید

مقابله با شکست ؛ ترس های مختلف زندگی 

 

راه های مقابله با شکست ؛ از شکست نترسیم

واقعیت این است که ترس از هر چیزی آن را بدتر می کند. پس از شکست نترسید. باید به شکست ها به چشم فرصت نگاه کنیم. شاید اگر این شکست نبود، آن موفقیت بزرگ به دست نمی آمد. بهترین کار این است که در دل سختی ها برویم تا سخت رشد کنیم. چیزی که مهم است این است که نه رویایی فکر کنید و نه منفی باف باشید.

هر اتفاقی را به اندازه ای که مشکل درست کرده ببینید و بزرگ نکنید. اگر بخواهید از همه چیز بترسید، بسیاری از کارها را شروع نخواهید کرد و تجربه شما کم خواهد بود. در این مواقع کم کم از سایه خود نیز می ترسید. کمی نگاه کنید ببینید این شکست چه جایگاهی در زندگی شما دارد. اگر موضوع کم رنگی است پس اصلا ارزش فکر کردن و وقت گذاشتن ندارد. اگر پر رنگ است، باز هم برای آن راه حل وجود خواهد داشت.

اگر شکست شما بزرگ است، مطمئنا شما از آن بزرگ تر هستید و آن را شکست خواهید داد. پس شاید بهتر است بیشتر توانایی های خود را باور کنید تا شکست ها را.

 

راه های مقابله با شکست ؛ زندگی بدون سختی نمی شود

هیچ فردی بدون سختی و شکست زندگی نمی کند. هرگاه دچار شکست شدید، به افرادی که شکست بیشتری نسبت به شما داشتند، نگاه کنید. اتفاقا کسانی که به جای مهمی رسیده اند، شکست های سخت تری داشته اند. پس با خود بگویید جای نگرانی نیست. اگر امروز شکست خوردم، فردا دوباره می ایستم. دقت کنید هر شکستی سبب می شود تا عیب های کار را پیدا کنیم و فردا روز با تدبیر و عقلانیت بیشتری رفتار کنیم.

توانایی ها و استعدادهای خود را بیشتر کنید. خوب است با مشاوران عاقل و کارکشته صحبت کنید. و از راهنمایی های آن ها استفاده کنید تا شکست نخورید. تجربه دیگران را سر لوح خود قرار دهید و به آن فکر کنید. در دین اسلام بسیار به عبرت گرفتن از گذشتگان دستور داده شده است ؛ پس عبرت بگیرید تا عبرت نشوید.

 

راه های مقابله با شکست ؛ در ارتباطات خود تجدید نظر کنید

شاید بهتر است آدم های منفی باف را از خود دور کنید. اگر می توانید تغییری در آن ها ایجاد کنید انجام دهید. اما اگر این کار سخت است و فقط انرژی می گیرد، رها کنید. افرادی که روحیه شما را تقویت می کنند انتخاب کنید و همراه خود قرار دهید. یک دوست خوب بیش از پول و ثروت در سختی ها به کار شما خواهد آمد.

ضمن اینکه لازم است ارتباطات قدیمی خود را حفظ کنید تا جایی که می توانید. دوستان مدرسه برای روزهای دانشگاه می توانند کمک کننده باشند و دوستان دانشگاه برای بازار کار. حفظ ارتباطات قدیمی کار سختی است اما مهم است. برای این موضوع از فضای مجازی کمک بگیرید تا موفق شوید.

 

مقابله با شکست ؛ ترس های مختلف زندگی

در قسمت های مختلف زندگی ممکن است دچار شکست های متعدد شویم که هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم. راه های مقابله با شکست را خوب است یاد بگیریم:

1- شکست در تحصیل:

شاید رشته ای که دوست داشتید را نتوانستید ادامه دهید. ممکن است شما اصلا برای آن ساخته نشده اید. البته اگر مطمئن هستید باید همان را ادامه دهید، پس عیب های خود را برطرف کنید و دوباره امتحان کنید.

2- شکست در ارتباطات دوستانه:

این را بدانید به اندازه تعداد افراد روی کُره زمین، می توانید دوست پیدا کنید. پس اگر یک دوست را از دست دادید، نگران نباشید. دیگری خواهد آمد. اما اگر دوستان خوب خود را از دست دادید، این یک عیب است. دوست خوب نعمت است.

3- شکست در ازدواج:

اگر نتوانستید با فردی که او را دوست دارید ازدواج کنید، ببینید آیا همه تلاش خود را به کار گرفته اید؟ اگر این طور است، پس فراموش کنید. این موضوع را از افراد بسیاری می توانید سوال کنید که در جوانی فردی را دوست داشته اند و نتوانستند ازدواج کنند و با یک ازدواج دیگر او را فراموش کرده اند.

4- شکست در تجارت:

واقعیت این است که سختی های بازار کار و پول درآوردن بسیار است. کلاه برداری ها و از دست دادن یک شبه ثروت، اتفاقی تکراری است. برای جلوگیری از چنین شکستی فقط باید تجربه کسب کنید. لازم است با مجموعه های مختلف کار کنید تا از هر کدام چیزی یاد بگیرید. همچنین ار افراد خبره و آگاه کمک بگیرید و سوال بپرسید تا شکست های احتمالی کمتر گردد. اگر مجبور شدید، چند بار شغل عوض کنید نگران نباشید، این طبیعی است و برای همه پیش می آید.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!