افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

تصویب اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان در آینده‌ای نزدیک

تصویب اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان در آینده‌ای نزدیک/ ایجاد تلفیق اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر

تصویب اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان در آینده‌ای نزدیک/ ایجاد تلفیق اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشن معلولان از تصویب اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: یکی از نیازهای ما ایجاد تلفیق اجتماعی جامعه معلولان با دیگر آحاد جامعه است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشن معلولان با بیان اینکه موضوع معلولیت در کشور نیازمند اقدام جمعی و اجتماعی است، گفت: برای تحقق این مهم نیازمند همراهی همه آحاد جامعه هستیم؛ جمهوری اسلامی در پی عدالت‌خواهی است. ممکن است معلولیت محدودیت را به همراه داشته باشد اما باید تلفیق اجتماعی ایجاد کنیم؛ لذا برای دستیابی به چنین هدفی باید جامعه را آگاه کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از اینکه جامعه ایران نسبت به محدودیت و امکانات جامعه معلولان توجیه نیست، اذعان کرد: مناسب‌سازی محیط کار بسیار مهم و ضروری است اما مناسب‌سازی افکار جامعه مهمتر از آن است که این آگاه‌سازی نیازمند ظرفیت‌سازی در سطح کشور و اطلاع‌رسانی رسانه ملی است که باید برای این هدف برنامه‌ریزی کنیم.

تکریم افراد دارای معلولیت باید به فرهنگ درجامعه تبدیل شود

وی با بیان اینکهتکریم افراد دارای معلولیت باید تبدیل به فرهنگ در جامعه شود، تصریح کرد: همه ما باید بدانیم با معلولیت به لحظه‌ای فاصله داریم و نباید این مسئله نقصانی در زندگی‌مان ایجاد کند بلکه باید به توانمندی و دارایی خود مفتخر باشیم. لذا ارتقاء سطح امید در جامعه معلولان نیاز به آگاه‌سازی جامعه و مردم دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه شنیدن آلام جامعه معلولین قطعاً برای ما دردناک است، گفت: بسیار خرسندم با همکاری جامعه معلولان قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس به تصویب رسید. بنا به وعده سال گذشته تمامی آئین‌نامه‌های مرتبط با قانون جامع را به تصویب هیئت وزیران رساندیم و به مرحله اجرا رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تحصیلات عالیه رایگان معلولان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و ضمن قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از ۱۶ آذر کمک هزینه‌ تحصیلی تمامی دانش‌آموزان تحت پوشش پذیرفته شده در دانشگاه‌های دولتی برای اولین بار پرداخت می‌شود.

در اینجا بخوانید :اولین رویداد استارت آپی در حوزه صنعت توانبخشی

وی با بیان اینکه بر مبنای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت کمک هزینه ۱۹۱ هزار و ۵۹۸ خانواده‌های دارای معلولیت سه دهک پایین درآمدی از آبان‌ماه پرداخت شده است، گفت: افزایش حق پرستاری برای ۲۷ هزار نفر از افرادی که دارای مشکلات ضایعه نخاعی هستند به این ترتیب که بهزیستی از ۲۰۰ هزار تومان حق پرستاری را آغاز کرد و به ۵۵۴ هزار تومان رسید که امیدواریم قدمی در جهت رضایتمندی این افراد باشد.

شریعتمداری از افزایش یارانه مراکز شبانه‌روزی از ۶۶۰ هزار تومان به ۷۷۰ هزار تومان و سپس ۹۲۰ هزار تومان در آبان‌ماه خبر داد و گفت: برای تامین مسکن معلولان همزمان با هفته جهانی گرامیداشت معلولان یکهزار و ۵۷ مسکن واگذار می‌شود و امیدواریم همه افراد دارای معلولیت تا پایان دولت تدبیر و امید خانه‌دار شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قانون معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی برای خانوارهای دارای یک فرزند معلول شدید و خیلی شدید، عنوان کرد: کمک هزینه اصلاح واحدهای کسب و کار برای ارتقای سطح امکانات و ویژگی‌های فنی مهندسی نیز مدنظر قرار گرفته است همچنین پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

اساسنامه صندوق فرصت های شغلی معلولان درکمیسیون اجتماعی

شریعتمداریبه تدوین اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان اشاره کرد و گفت: اکنون این اساسنامه در کمیسیون اجتماعی است که امیداوریم به زودی به تصویب برسد.

شریعتمداری، ادامه داد: طی ۸ ماه گذشته اقدامات مندرج در قانون حمایت از معلولان که مبتنی به تامین اعتبار ۱۷۸ هزار میلیارد تومانی بوده است احصاء شده و برای اجرای این قانون حداقل به ۱۲ هزار میلیارد اعتبار و منابع نیازمندیم. اکنون نیز در آستانه تصویب قانون بودجه ۹۹ یکی از نیازهای ما ایجاد تلفیق اجتماعی جامعه معلولان با دیگر آحاد جامعه است که امیدوارم به این مهم توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه دکتر قبادی‌دانا پزشک فوق تخصص با نشاط و نیروی جوانی خود در خدمت بهزیستی است و امور معلولان را رسیدگی می‌کند، یادآور شد: امیدواریم با همت این جوان فرهیخته و اندیشمند مشکلات معلولان کاهش پیدا کند.

منبع سایت بهزیستی
توسط واحد تحریریه
یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!