افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

ارائه سرویس رایگان مدرسه به ۵۸۰۰ دانش آموز معلول شهر تهران در سال آتی

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تشریح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در ماموریت حمل و نقل گفت: تخصیص ۴۵ درصدی بودجه شهرداری تهران به ارزش ۳۴ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل نشان از اهتمام شورای ششم در حل معضلات حمل و نقل عمومی و به تبعه آن کاهش آلودگی هوا دارد.

 

 میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران بیان کرد: در اتفاقی کم سابقه ۴۵ درصد از کیک بودجه ای که برای شهرداری تهران مصوب شد به حوزه حمل و نقل و ترافیک به ارزش ۳۴هزار میلیارد تومان اختصاص یافت، به طور قطعی توسعه حمل و نقل عمومی اصلی ترین اولویت شورای ششم است و انتظار داریم با این تدابیر بودجه ای خاص که صورت گرفته، شهرداری تهران موفق به ایجاد تحولات چشمگیری در این حوزه شود.

 

مظفر ادامه داد: در زمینه افزایش ضریب جابجایی مسافر در شبکه مترو ، انعقاد قرارداد جهت تأمین و خرید ۶۴۰ واگن جدید و پیش بینی رقم پیش پرداخت این قرارداد در بودجه سال آتی لحاظ شده که البته ساخت این واگن ها نیاز به زمان قابل توجهی دارد و از یک سال و نیم آینده به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.

 

خرید و ورود ۷ واگن جدید و اورهال ۲۰۰ واگن در سال آینده و افزایش ۸ ایستگاه جدید در خطوط ۴ ، ۶ و ۷ مترو تهران در بودجه درنظر گرفته شده است.

 

همچنین با بودجه ویژه ای که درنظر گرفته شده انتظار این است که ۲۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی از طریق خرید جدید و اورهال اتوبوس های غیرفعال اضافه شود.

 

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: جایگزینی ۲۰هزار دستگاه موتور برقی با موتور بنزینی از طریق اعطای کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان با اولویت موتورسیکلت های کار و نوسازی ۶۰۰۰ تاکسی فرسوده در سال آینده ازجمله برنامه های مصوب شده ای است که می تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

 

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ دستگاه ون ویژه جابجایی معلولین در حال حاضر در شهر تهران تشریح کرد: در بودجه سال آینده ۲۵ دستگاه ون تجهیز شده ویژه معلولین به ون های موجود اضافه و این عدد به ۱۰۵ دستگاه ون ارتقاء خواهد یافت. همچنین ارائه سرویس رایگان مدرسه به ۵۸۰۰ دانش آموز معلول شهر تهران برای سال آینده در بودجه پیش بینی شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تقدیر از تلاش های همکاران شهرداری و شورا جهت تدوین برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: انتظار داریم شهرداری تهران با تلاش بی وقفه و جهادی موفق به تحقق کامل این برنامه و بودجه که حاوی تدابیر ممتازی است در سال آینده شود.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!