افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

ثبت‌نام ۱۶ هزار مددجوی بهزیستی در سامانه «ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار»

رییس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از ثبت‌نام بیش از ۱۶ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش در سامانه «ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی» خبر داد و از جامعه هدف این سازمان خواست درصورتی که فاقد شغل هستند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

 

علی ربوبی در این باره با اشاره به اینکه در مراسم روز جهانی افراد دارای معلولیت دستوری مبنی بر ایجاد اشتغال و به کارگیری افراد دارای معلولیت در دستگاه‌ها، نهادها و شرکت‌ها و دیگر ظرفیت‌های موجود اشتغال از سوی رئیس جمهوری داده شد، اظهار کرد: در این راستا در بهمن‌ماه سال جاری سامانه ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی به نشانی http://www.jobwo.ir راه‌اندازی شد تا افراد تحت پوشش فاقد شغل بتوانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

 

به گفته رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی، از هشتم بهمن‌ماه که این سامانه راه‌اندازی شده است تا روز سه‌شنبه (۹ اسفندماه) ۱۶ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت‌نام نهایی در این سامانه انجام داده‌اند.

 

اما از آنجایی که به نظر می‌رسد افراد فاقد شغل تحت پوشش سازمان بهزیستی بیش از این تعداد است، در این راستا “ربوبی” از جامعه هدف سازمان بهزیستی خواست تا مددجویان تحت پوشش بهزیستی که فاقد شغل هستند در سامانه ثبت‌نام کنند.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز سیدحسن صافی- رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور درباره سامانه ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی با بیان اینکه خروجی این سامانه در سه موضوع پیگیری خواهد شد، به ایسنا توضیح داده بود: موضوع اول مربوط به افراد فاقد مهارت است که طی تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای و مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای، قرار بر این است بحث مهارت‌آموزی این افراد به طور جدی پیگیری شود.

 

موضوع دوم افراد تحت پوششِ دارای مهارت و فاقد شغل است که با کمک وزارت کار، مراکز فنی و حرفه‌ای و سایر سازمان‌ها، به دنبال ایجاد اشتغال برای این افراد در بخش غیردولتی باشیم.

 

صافی ادامه داد: موضوع سوم بحث افرادی است که تمایل دارند از طریق آزمون سه درصد استخدام شوند.

 

این افراد به لحاظ مدرک دانشگاهی، مدرک مهارتی و علائق، شناسایی و لیست آنها به دولت ارسال خواهد شد تا این موضوع یکبار برای همیشه حل و فصل شود که چند نفر شرایط استفاده از قانون ۳ درصد استخدام معلولان را دارند و دولت چگونه می‌تواند به صورت متمرکز در این زمینه ظرفیت‌ها را پای کار آورد؟.

 

وی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت بیمه‌ای افرادی که از طریق این سامانه شاغل خواهند شد، خاطرنشان کرد: ساز و کار سازمان بهزیستی برای افراد دارای مهارت و فاقد شغل ایجاد اشتغال متناسب با شرایط قانون کار است.

 

بهزیستی قطعا در این زمینه حمایت‌هایی که در ماده ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان درخصوص پرداخت بیمه و ارتقاء کارایی مطرح شده را در صورت تامین بودجه در نظر خواهد گرفت.

 

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همچنین در حوزه تسهیلات اگر این افراد باتوجه به مهارت‌هایشان علاقه به خوداشتغالی داشته باشند برای تسهیلات این افراد اولویت قائل خواهیم شد.

 

به گفته وی، برای به کارگیری این افراد به ظرفیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و مجموعه‌های کمک کننده در زمینه به کارگیری نیروهای کار نیاز است.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!