افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

کارآفرینی برای زنان معلول اولویت شهرداری تهران

مریم اردبیلی در این باره گفت: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران افرادی هستند که به دنبال ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌باشند، در واقع مدیریت شهری با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، امکان اشتغال را برای این قشر فراهم می‌کند.

 

وی افزود: دستگاه‌های رسمی حمایتی دیگر از زنان سرپرست خانوار «کمیته امداد امام خمینی(ره)» و «سازمان بهزیستی» است که این مجموعه‌ها بیشتر به دنبال ارائه مستمری ماهانه به افراد تحت پوشش خود هستند.

 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: در سنوات گذشته در تهران فرصتی پیش آمد تا شهرداری نیز در حوزه کمک به زنان سرپرست خانوار از ظرفیت‌های خود استفاده کند.

 

وی بیان کرد: افرادی که از ظرفیت‌های شهرداری تهران در حوزه زنان سرپرست خانوار استفاده می‌کنند، عضو سایر سازمان‌های خدمات رسان نیستند و یا بهتر است عنوان شود، عده کمی از این افراد عضو چنین سازمان‌هایی هستند.

 

اردبیلی یادآور شد: طیفی از زنان سرپرست خانوار که تمایل به کارآفرینی و ایجاد اشتغال مستقل دارند، به سراغ شهرداری تهران می‌آیند. مزیت در این است که شهرداری امکانات زیادی در جهت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار دارد.

 

وی تاکید کرد: مجمع کلانشهرهای کشور نیز به دنبال الگوی کارآفرینی مراکز کوثر هستند؛ ما نیز در حال تبادل دستورالعمل‌ها هستیم تا از این الگو در کلانشهرهای کشور نیز استفاده کنند.

 

مشاور شهردار تهران در امور بانوان در پایان پیرامون امکان کارآفرینی برای زنان معلول نیز توضیح داد: امکانی برای اشتغال زنان دارای معلولیت ایجاد کرده‌ایم. برای ما زنان داران معلولیت اولویت دارند، انجمن معلولان ایرانیان  نیز در نمایشگاه زنان و تولید ملی حضور دارند و تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!