افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

عکس‌العمل دادگستری و بهزیستی بوشهر به فیلم کتک‌زدن یک معلول

از ساعتی پیش انتشار فیلمی از کتک‌زدن فردی دارای معلولیت در یک مرکز توانبخشی بوشهر در فضای شبکه‌های اجتماعی، موجی از نگرانی و ناراحتی ایجاد کرد و سبب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است.

 

رئیس کل دادگستری بوشهر در این خصوص به خبرنگاران گفت: به محض اطلاع از این موضوع، به همراه دادستان و مدیرکل بهزیستی از مرکز نگهداری کودکان معلول که مربوط به بخش غیردولتی بود بازدید به عمل آمد.

 

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر چه این فیلم در مرداد ماه سال گذشته تهیه شده اما از امروز در شبکه‌های اجتماعی نشر داده شده است.

 

 

مهدی مهرانگیز تصریح کرد: اگر چه فرد خاطی همان زمان از این مرکز اخراج شده بود اما امروز دستور بازداشت وی صادر و برای این مرکز نگهداری معلولان پرونده کیفری تشکیل شده است.

 

رئیس کل دادگستری بوشهر یادآور شد: البته این مرکز با استانداردهای خوب بهداشتی و امکانات مناسب که مورد رویت قرار گرفت و پیش از این نیز مورد تایید بهزیستی استان قرار داشت، میزبان نگهداری از ۱۰۵ فرد معلول است.

 

وی ادامه داد: در کنار فضای خوبی که برای خدمت به جامعه معلولین در این مرکز غیردولتی ایجاد شده اما یک مورد از آزار کودکان معلول نباید اتفاق بیافتد که در صورت وقوع در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا با اظهار تاسف از وقوع این پیشامد اظهار کرد: فیلمی که از کتک‌زدن یک معلول به شبکه‌های اجتماعی ورود کرده از یک مرکز غیردولتی ولی دارای مجوز از بهزیستی استان بوده است.

 

حسین اسدی‌راد افزود: این فیلم بر اساس آن چه زیرنویس شده و به تاریخ میلادی قید شده است مربوط به مرداد ماه سال گذشته بوده که فردی این فیلم را نگه داشته و از امروز شروع به انتشار در فضای مجازی کرده است.

 

وی ادامه داد: اصل این عمل غیرانسانی کتک‌زدن یک معلول، مورد تقیبح سازمان بهزیستی است و به محض مشاهده این فیلم ورود کرده و مراجع قضایی را در جریان کار قرار دادیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر یادآور شد: از آنجا که ما میزبان جامعه معلولین هستیم و فرزندان ما محسوب می شوند، این نوع برخورد با این افراد را محکوم و در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کنیم.

 

اسدی‌راد یادآور شد: به دلیل محدودیت فضای دولتی، بخشی از افراد معلول در مراکز غیردولتی اما دارای مجوز از سازمان بهزیستی نگهداری می شوند که هدف از انتخاب این مراکز این است که بهترین شکل به جامعه هدف ارائه خدمات داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: امروز با ورود دادستان کمیسیون اضطراری برای این مرکز تشکیل، پرونده قضایی تهیه و روند پیگیری قضایی آغاز شده است.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!