افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

بیشترین مشکل عدم رعایت مناسب‌سازی در ساختمان‌های عمومی و دولتی است

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با بیان اینکه همدان جزو استان‌های پیشتاز و رتبه اول در زمینه رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان است، گفت: همدان کشش این را دارد که علائم الکترونیکی برای افراد معلول و کم‌توان در ساختمان‌ها داشته باشد.

 

وحید آقامحمدی در نشست ایسنا پیرامون بررسی وضعیت مناسب سازی محیط شهری برای سالمندان، اظهارکرد: در زمینه مناسب‌سازی ساختمان‌های عمومی بیش از ساختمان‌های مسکونی مشکل داریم به طوری که در ساختمان‌های خصوصی به علت اینکه در صورت عدم رعایت آیتم‌های مناسب‌سازی پایان کار داده نمی‌شود، به راحتی مجاب به اجرای قوانین می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل عدم رعایت مناسب‌سازی در ساختمان‌های عمومی و دولتی است، تصریح کرد: ادارات به بهانه‌های مختلف از جمله نبود بودجه و قدمت ساختمان‌ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه به علت اینکه سطح شهر همدان شیب‌دار است، بحث دسترسی به معبر باید رعایت شود، افزود: چندین سال است که این موضوع از سوی سازندگان ساختمان رعایت می‌شود به‌ طوری که در همدان ساختمان‌هایی که دسترسی به معبر را برای افراد ویلچری یا ناتوان نداشته باشند، پایان کار نمی‌گیرند.

 

آقامحمدی با تأکید بر مناسب‌سازی فضای داخلی منازل، خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی از درب ورودی تا آسانسور در ساختمان‌های جدید با دقت بیشتری رعایت می‌شود ضمن اینکه تمامی آسانسورها باید ویلچربر باشند همچنین استفاده از توالت فرنگی در تمامی ساختمان‌های جدید رعایت می‌شود.

 

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان اذعان کرد: در آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان، حداقل عرض اتاق‌خواب‌ها برای چرخش ویلچر درنظر گرفته شده است که حتماً باید رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه گام بعدی که باید برای مناسب‌سازی ساختمان‌ها برداریم، علائم الکترونیکی باشد، یادآور شد: همدان کشش این را دارد که علائم الکترونیکی برای افراد معلول و کم‌توان در ساختمان‌ها داشته باشد.

 

آقامحمدی درباره مناسب‌سازی مطب پزشکان برای استفاده سالمندان و معلولان نیز اظهار کرد: متأسفانه برخی سازندگان پروانه مسکونی می‌گیرند اما بعد به پزشکان واگذار می‌کنند.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!