افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

بزرگترین مشکل ناشنوایان، ارتباط گیری با افراد جامعه است

کارشناس حوزه ناشنوایان به تامین زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی سامانه آنلاین زبانِ اشاره در بستر IT تاکید کرد و افزود: عمده مشکل افراد ناشنوا در نحوه ارتباط گیری با افراد جامعه است که با راه‌اندازی این سامانه، افراد ناشنوا در هر زمان و مکانی می‌توانند با مترجم ارتباط برقرار کنند.

 

علی رمضانی ، به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، به مشکلات افراد ناشنوا در جامعه اشاره کرد و افزود: مشکلات مشترکی مانند مسکن، اشتغال، معیشت و ازدواج میان افراد ناشنوا و مردم عادی وجود دارد ولی ناشنوایان در زمینه اشتغال به دلیل عدم توجیه و آگاهی کارفرمایان مبنی بر اینکه ناشنوایان افراد کم‌توان هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی به افزایش ضریب حسی دیگر اندام‌های حسی ناشنوایان اشاره کرد و ادامه داد: ناشنوایان از لحاظ بصری توانایی فوق‌العاده‌ای دارند که نقص شنوایی خود را با آن پوشش می‌دهند.

 

مدیرعامل یک موسسه عام‌المنفعه ویژه ناشنوایان، بر لزوم افزایش مشارکت افراد ناشنوا در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: در راستای افزایش مشارکت افراد ناشنوا در فعالیت‌های اجتماعی باید بستر سازی، فرهنگ سازی ارتباط و تعامل با ناشنوایان، نحوه برخورد و زبان اشاره با ناشنوایان را در سطح جامعه ارتقا ببخشیم.

 

رمضانی، تعداد معلولان شنوایی آذربایجان شرقی را ۳۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: در مدیریت شهری باید تمام قشرهای جامعه به ویژه معلولین از برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بهره لازم و یکسانی را ببرند.

 

وی به مناسب سازی برای معلولیت های مختلف‌ از طریق شیوه های متنوع تاکید کرد و افزود: مناسب سازی برای معلول جسمی در شهر و اجتماع نیاز به رمپ و پل دارد و برای نابینایان از موزاییک های مخصوص نابینایان استفاده می‌شود و در همین راستا نیز باید برای افراد ناشنوا از علایم بصری‌ و آموزش زبان اشاره بهره گرفته شود.

 

وی به اجرا و اصلاح قانون استخدام سه درصدی معلولان در سازمان های دولتی و غیر دولتی تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه این قانون توسط سازمان های دولتی و بخش خصوصی اجرا نمی‌شود.

 

مدرس زبانِ اشاره، به مشکلات تامین سمعک ناشنوایان نیز اشاره کرد و گفت: تحریم های ظالمانه، مشکل ارزی، کمبود و گرانی از عمده مشکلات تامین سمعک برای ناشنوایان است.

 

کارشناس مسائل ناشنوایان به تامین زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی سامانه آنلاین زبان اشاره در بستر IT تاکید کرد و افزود: عمده مشکل افراد ناشنوا در نحوه ارتباط گیری با افراد جامعه است که با راه‌اندازی این سامانه، افراد ناشنوا در هر زمان و مکانی می‌توانند با مترجم ارتباط برقرار کنند.

 

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!