افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

۵ میلیون مددجوی بهزیستی در کشور پشت نوبت دریافت مستمری هستند

سید مرتضی حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود پنج میلیون مددجوی بهزیستی در کشور پشت نوبت دریافت مستمری ماهانه قرار دارند، اظهار کرد: کاهش جمعیت پشت نوبت با اولویت افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید از سیاست‌های بهزیستی است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تورم مستمری پرداختی به مددجویان بهزیستی جوابگوی نیازهای مددجویان و خانواده‌ها نیست، عنوان کرد: مستمری مددجویان بهزیستی امسال ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مستمری ماهانه مددجویان تحت پوشش از محل اعتبارات سازمان بهزیستی و اعتبارات فقر مطلق تأمین و پرداخت می‌گردد، تصریح کرد: سال گذشته مستمری خانواده‌های یک تا پنج نفر تحت پوشش بهزیستی بین ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

 

حسینی با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بهزیستی هستند، مطرح کرد: اعتبارات سازمان بهزیستی امسال ۴۵ درصد افزایش یافته است.

 

وی مسکن، اشتغال و معیشت را از اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: طرح توانمندسازی به عنوان یکی از اولویت‌های بهزیستی با هدف شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای، استعدادیابی مددجویان، ایجاد اشتغال، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و پرداخت تسهیلات حمایتی و تبصره ۱۶ انجام خواهد شد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان اعتباری بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: این در حالی است که برای این طرح امسال تنها دو هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

 

حسینی با اشاره به تحقق صد در صدی اعتبارات قانون جامع حمایت از معلولان در سال گذشته، اظهار کرد: اعتبار این طرح در سال قبل هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!