افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

امسال مستمری مددجویان بهزیستی کشور ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

سید مرتضی حسینی : پارسال بین ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان مستمری ماهانه بین خانواده‌های یک تا پنج نفر به بالاتر زیرپوشش بهزیستی کشور پرداخت می‌شد که با توجه به تورم و افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی، این میزان جوابگوی نیاز خانواده‌ها نبود.

 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار با جمعیت نزدیک به هفت میلیون نفر زیرپوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در قالب ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشمول دریافت مستمری معیشتی ماهانه از سازمان بهزیستی هستند و نزدیک به پنج میلیون نفر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری ماهانه قرار دارند.

 

 افزایش مستمری مددجویان و کاهش جمعیت پشت نوبتی با اولویت مددجویان دارای معلولیت خیلی شدید و شدید و مددجویان معلول، از دهک یک تا سه از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم امسال سازمان بهزیستی است.

 

وی اظهار داشت: اعتبارات پرداخت مستمری ماهانه از محل اعتبارات سازمان بهزیستی و اعتبارات فقر مطلق تامین می‌شود.

 

حسینی افزود: اعتبارات سازمان بهزیستی امسال با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی رشد ۴۵ درصدی داشته و فعالیت‌های جدید این سازمان با رویکرد و اولویت مسکن، اشتغال و معیشت پیش‌بینی شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی است، گفت: برای اجرای طرح توانمندسازی جامعه هدف استعدادیابی مددجویان، شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای، ایجاد اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی، اعطای تسهیلات و پرداخت‌های حمایتی و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ پیش‌بینی شده است .

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی گفت: در راستای رفع مشکلات جامعه هدف به خصوص در حوزه تامین تجهیزات توانبخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان فراخوان داده شده که برای تامین تجهیزات توانبخشی و سایر خدماتی که به مددجویان ارائه می‌شود، از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 

وی اظهار داشت: برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان تکالیفی بر عهده دولت و سازمان بهزیستی قرار داده شد، که برای اجرای کامل این قانون در سالجاری به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امسال تنها ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که فاصله زیادی بین اعتبارات مورد نیاز و تخصیصی وجود دارد و باید از ظرفیت خیرین و مراکز و بنیادهای خیریه در کنار اعتبارات دولتی استفاده شود.

 

حسینی یادآور شد: پارسال یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به بهزبستی اختصاص داده شد که ۱۰۰ درصد اعتبارات پارسال محقق شده است.

 

 

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!