افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

لیموچی: دختران ایرانی ستارگان ورزش کشورهای اسلامی بودند

سیما لیموچی در خصوص حضور موفق ورزشکاران پارالمپیکی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: در پنجمین دوره از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نمایندگان پارالمپیکی ایران در سه رشته شنا، تیر وکمان و تنیس روی میز حضور داشتند

 

و نتایج درخشانی کسب کردند که در ارتقا جایگاه ایران نقش بسیار مهمی داشت. در این دوره از نفرات اصلی و مدال‌آوران نامدار کمتر  استفاده شد و بیشتر ورزشکاران اعزامی از استعدادهای جوان بودند که برخی از آنان نخستین آوردگاه بین‌المللی را تجربه می‌کردند.

 

وی ادامه داد: در این دوره از بازی‌ها تیم پاراشنا ۱۵ مدال (پنج طلا، ۶ نقره و چهار برنز)، تیم پارا تیرو کمان ۱۳ مدال (پنج طلا، پنج نقره و سه برنز) و تیم پارا تنیس نیز ۹ مدال (چهار نقره و پنج برنز) کسب کردند. کسب ۱۰ مدال طلا ، نشان داد که ورزش پارالمپیکی می‌تواند مقتدرانه در هر تورنمنتی حضور داشته باشد.

 

در بخش پاراتنیس که من به صورت مستقیم با ورزشکاران در ارتباط بودم، جوانان کشورمان شاهکار کردند که نمونه آن شکست نایب قهرمان پارالمپیک توسط زهرا محمدی بود.

 

اکثر ورزشکارانی که در این دوره اعزام شده بودند از تیمی بود که در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین شرکت کردند. این ورزشکاران می‌توانند پشتوانه خوبی برای کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی باشند.

 

نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به موفقیت کاروان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: نتایج نشان داد که در بین کشورهای مختلف منطقه و مسلمان همچنان یکی از مدعیان اصلی رشته‌های مختلف ورزشی هستیم.

 

در بسیاری از رشته‌های انفرادی و تیمی‌، نفرات اصلی به ترکیه اعزام نشدند. تیم فوتبال ایران به ترکیه نرفت و تیم دوم والیبال نیز قهرمان شد.

 

تیم والیبال زنان بعد از نیم قرن به فینال رفت و کشتی و وزنه‌برداری درخشان ظاهر شدند.

 

این نشان می‌دهد که نفرات دوم و سوم تیم‌های ملی ما نیز در سطح بالایی قرار دارند.

 

وی این را هم گفت: در بخش زنان ضمن آنکه نتایج درخشانی کسب شد، دختران ایرانی به مانند دیگر تورنمنت‌های بزرگ از لحاظ فرهنگی نیز ستاره مسابقات بودند. هوای ترکیه به شدت گرم بود و رقابت سخت شده بود، اما پایبندی دختران ایرانی به ارزش‌های اسلامی نه تنها مانع موفقیت آنان نشد

 

بلکه این دختران را به عنوان نماد فرهنگ اصیل اسلامی معرفی کرد. نمایندگان برخی دیگر از کشورهای اسلامی اینگونه نبودند و این باعث تعجب بود.  بازی‌های کشورهای اسلامی زمانی برای اتحاد و همبستگی جهان اسلام است و برگزار کنندگان می‌توانند دستورالعمل‌های خاص فرهنگی نیز برای آن تعریف کنند.

 

لیموچی با اشاره به برگزاری همزمان مسابقات ورزشکاران معلول و سایر ورزشکاران گفت: امیدوارم در آینده شمار رشته‌های پارالمپیک در بازی‌های کشورهای اسلامی افزایش یابد. حضور ورزشکاران پارالمپیکی در این بازی‌ها یک کار ارزشمند بود.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!