افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

گلایه عضو شورای شهر از جابجایی و قطع ارتباط سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص جابجایی سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان و از دسترس خارج شدن تلفن ارتباطی این سامانه گلایه کرد.

 

جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد وضعیت سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان بارها تذکر دادم، گفت: متأسفانه نه تنها تذکرات موثر واقع نشد و عملیات متوقف نشد؛

 

بلکه دستور تسریع در کار داده شد و هم سامانه منتقل شده و هم تجهیزات آن منتقل شده است و از روز گذشته خط ارتباطی ۶۳۰۵ که سال‌ها به معلولان و جانبازان خدمات حمل و نقلی ارائه می‌کرد در حال حاضر از دسترس خارج شده است.

 

وی با بیان اینکه بر همین اساس و با توجه به این موضوع سوالی را از شهردار تهران مطرح کردیم، تصریح کرد: شهردار تهران می‌بایست در مهلت قانونی به سوالاتی که مطرح می‌کنیم پاسخ دهند و متن این سوالات از شهردار تهران درباره جدا شدن سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان از اتوبوسرانی و الحاق آن به سازمان تاکسیرانی مصداق تغییر در ساختار اداری شهرداری است که بر اساس قانون این تغییر ساختار باید از شورای شهر مجوز بگیرد و همچنین تصویب بودجه سالانه برای این سامانه در شورای شهر ذیل سازمان اتوبوسرانی بود و بر اساس قانون شهرداری تنها بخش کمی از بودجه را می‌تواند جابجا کند و برای جابجایی ردیف بودجه باید از شورای شهر مجوز بگیرد.

 

عضو شورای شهر تهران در درباه سومین سوالش گفت: واگذاری و جابجایی دارایی‌های شرکت واحد بر اساس قانون باید مصوبه مجمع اتوبوسرانی را داشته باشد که ندارد و همچنین ما در بودجه ۱۴۰۲ و همچنین در برنامه توسعه‌ای هیچ مجوزی مبنی بر ارائه دارایی به استارت آپ‌ها ندادیم و همچنین واگذاری املاک شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مستلزم دریافت مجوز از شورای شهر است که باید شهردار تهران در این مورد پاسخ دهد.

 

وی افزود: چرا قبل از تعیین مکان مناسب و اتخاذ تمهیدات و امکانات مناسب برای معلولان این سامانه جابجا شد؟ مجمع عمومی شرکت واحد هر گونه واگذاری املاکش را منوط به اخذ مجوز کرده است و سوال آخر این است که علت قطع شدن سامانه از روز گذشته که به نوعی قطع ارائه خدمات به جانبازان و معلولان است، چیست؟

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: امید است شهردار تهران در مهلت قانون به این هشت سوالی که ذیل جابجایی سامانه حمل و نقل عمومی جانبازان و معلولان قرائت شد، پاسخ دهد.

 

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!