افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

فرماندار تهران: مناسب سازی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس برای معلولان ضروری است

احمد قیومی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی جامعه معلول شهر تهران مناسب سازی اماکن عمومی از جمله بوستان‌ها و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس است.

 

وی افزود: البته این طرح با همکاری شهرداری تهران در حال اجراست و طبق گزارشات برخی از این ایستگاه‌ها مناسب سازی شده و قرار است در یک برنامه ریزی مناسب تمامی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو برای معلولان مناسب سازی شود.

فرماندار تهران ادامه داد: گام بعدی در بخش بوستان‌ها و ادارات است که در این بخش تقریبا طرح‌های مناسب سازی انجام شده البته هنوز در برخی بوستان‌ها باید این اقدام انجام شود.

 

وی اضافه کرد: در بخش ادارات دولتی وقتی که معلولان مراجعه می‌کنند با کمترین شکایت و انتقادی کارهای رفت و آمد انجام می‌شود که این نشان می‌دهد در بخش ادارات در زمینه مناسب سازی اقدامات بیشتری صورت گرفته است.

 

قیومی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار معلول در شهر تهران زندگی می‌کنند، گفت: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری تهران این است که برای افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو و اتوبوس حتما امکانات لازم برای رفت و آمد معلولان ایجاد شود.

 

به گفته وی، در ایستگاه‌های جدید مترو مشکلی در زمینه رفت و آمد مترو نداریم و انتظارمان از شرکت مترو این است در ایستگاه‌های قدیمی نیز امکاناتی برای تردد آسان معلولان ایجاد شود.

 

وی یادآور شد: جلسات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان تهران بصورت مرتب و منظم با محوریت معاونت عمرانی برگزار می‌شود و قطعا در این جلسات درخواست‌های معلولان در اولویت کاری قرار دارد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!