افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

رادیو برای نابینایان چه می‌کند؟

معرفی کتاب‌های ویژه نابینایان، پیگیری مشکلات و مطالبات روشندلان و توجه به سلامت این قشر از جامعه از جمله مضامین ویژه برنامه‌های رادیویی است.

 

 شبکه‌های مختلف رادیویی به صورت مستمر ویژه برنامه‌هایی را با هدف سرگرمی، پیگیری مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های نابینایان تهیه و تولید می کنند که به مناسبت روز جهانی نابینایان، به برنامه هایی که از شبکه های مختلف رادیویی تهیه و پخش می شود، می ‌پردازیم.

 

رادیو فرهنگ و معرفی کتاب ویژه روشندلان

رادیو فرهنگ در برنامه«کتاب فرهنگ »  که ساعت  ۱۸ شنیده می شود، به معرفی کتاب های ویژه نابینایان می پردازد. «صبح به وقت فرهنگ»که ساعت ۶:۱۰ صبح پخش می شود، در دو ‌بخش ویژه  به موضوع «عصای سفید» خواهد پرداخت.

 

«شش نقطه» رادیو تهران هشت ساله شد  

برنامه «شش نقطه» از رادیو تهران در حالی سالگرد ورود به هشت سالگی اش را جشن می گیرد که تنها برنامه تخصصی معاونت صدا در حوزه نابینایان است و دغدغه‌اش پیگیری مشکلات و مطالبات نابینایان است. «نقطه چین» از جمله بخش های این برنامه که پیگیری اخبار حوزه نابینایان و معلولین در حوزه های فرهنگی، هنری، اقتصادی و ورزشی است.

 

در بخش “نقطه نظر” بحث کارشناسی در خصوص موضوعات برنامه انجام می شود؛ همچون مناسب سازی معابر برای معلولان، تعامل با نابینایان جامعه، خرید کردن و تفریح نابینایان و… در بخشی با عنوان”نقطه اوج” گفت وگو با نابینایان موفق پیش بینی شده است.

 

در بخش “نقطه های برجسته” کتاب های صوتی ویژه نابینایان معرفی و توصیف جاذبه های طبیعی ایران در  بخش “گشت سپید” پخش خواهد شد. در “سه نقطه” نیز طنز و شوخی با خبرهای حوزه نابینایان و معلولان پیش بینی شده که کارشناس طنز برنامه استاد خوش چشم در خصوص موضوعات روز در خدمت مخاطبان شش نقطه است.

 

برنامه«شش نقطه» عصر هر پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

 

رادیو گفت و گو در روز عصای سفید

رادیو گفت و گو در قالب برنامه کوتاه «عصای سفید» و «شش نقطه» به روز جهانی نابینایان می پردازد.

 

رادیو ورزش به اضافه ورزش

برنامه «به اضافه ورزش» به مدت ۴۵ دقیقه به موضوع  جهانی نابینایان (عصای سفید ) می پردازد. این برنامه از ساعت ۱۲:۱۵ الی ۱۳:۰۰ پخش می شود و به موضوعات این حوزه اختصاص یافته است.

 

رادیو سلامت پیگیر سلامت نابینایان

رادیو سلامت در  ۲۳مهرماه روز جهانی نابینایان در برنامه «کافه خبر» به گفت وگو با اعضای انجمن عصای سفید می نشیند. محوریت این گفت وگو چالش های پیش روی نابینایان است که مشکلات سلامت آنها را بررسی می کند.

 

همراه با رادیو صبا در«کوک آوا و دو طرفه»

برنامه موسیقی محور «کوک آوا» با انتخاب عنوان موضوعی بینایی به پخش ترانه و موسیقی می‌پردازد. این برنامه یکشنبه ۲۳ مهر ساعت ۶:۱۵ پخش می‌شود. این شبکه رادیویی در برنامه تعاملی «دو طرفه» از مخاطبان می‌خواهد با چشم دل به تماشای خودشان بنشینند، این برنامه ساعت ۸:۱۵ پخش خواهد شد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!