افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

تولید چت‌بات هوشمند فارسی در پارک فناوری پردیس

یکی از شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس علاوه بر ارائه نرم‌افزاری برای تبدیل متن به گفتار زبان فارسی، چت بات هوشمند فارسی را نیز به تولید رساند.

 

 رضا رضازادگان، مدیر عامل این شرکت با اشاره به تولید نرم‌افزار تبدیل متن به گفتار فارسی، گفت: این نرم‌افزار با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نوشته‌های فارسی را به عنوان یک زبان طبیعی، به گفتار تبدیل کند.

 

این نرم‌افزار با توجه به کاربردهای مختلف آن، توانسته است مورد استفاده مجموعه‌های مختلف آموزشی، دوبله و متن‌خوانی، تولیدکنندگان کتاب صوتی و شرکت‌های دیگر قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه این نرم‌افزار همچنین می‌تواند به افراد نابینا کمک کند و متن را به گفتار تبدیل می‌کند تا از آن استفاده کنند، ادامه داد: با توجه به عدم حرکت‌گذاری کلمات در زبان فارسی از یکسو و وجود کسره اضافه از سوی دیگر، پردازش زبان فارسی توسط هوش مصنوعی متفاوت‌تر و سخت‌تر از زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی است.

 

از طرفی بین زبان نوشتار و زبان محاوره‌ای در فارسی تفاوت‌هایی وجود دارد که این پردازش را سخت‌تر کرده است.

 

رضازادگان همچنین از تولید چت‌بات هوشمند فارسی توسط این شرکت خبر داد و افزود: این چت‌بات در مراحل نهایی تولید خود قرار دارد و نوعی چت بات مدل زبانی بزرگ است.

 

به این معنا که تعداد زیادی داده و محتوا به آن آموزش داده شده و توانایی پاسخگویی بالایی در آن تعبیه شده است.

 

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، وی گفت: مدل‌های خارجی این نوع چت‌بات‌ها مانند چت‌بات GPT علاوه بر مشکلاتی که در دسترسی به آنها به دلیل تحریم‌ها وجود دارد، با فرهنگ و اطلاعات ایران نیز طراحی نشده‌اند و ممکن است برخی پاسخ‌های این چت‌ها دقیق نباشد، در حالی که در طراحی چت‌بات فارسی این شرکت تلاش شده تا این مشکلات تا حد امکان رفع شود.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!