افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

تلاش برای جذب ۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت

علی محمد قادری در نشست برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت که با حضور نمایندگان دتسگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شده بود، افزود: سازمان بهزیستی یک سازمان مردمی بوده و در حد توان خود به دنبال بهبود وضع معلولان و توان‌یابان است.

 

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به آزمون استخدامی جدید ویژه افراد دارای معلولیت گفت: بهزیستی میان خود و سازمان امور اداری و استخدامی تفاهماتی را انجام داده که بر اساس یک باور قلبی است که بین این دو سازمان وجود دارد و بر همین اساس هم یک آرایش جدید استخدامی شکل گرفته است وی این آرایش جدید استخدامی را آزمون استخدامی اختصاصی افراد دارای معلولیت دانست و گفت سازمان امور اداری و استخدامی به این باور رسیده است و این عزم جدی را دارد که آزمون مستقلی را برای معلولان تا پایان سال ۱۴۰۲ داشته باشد.

 

قادری تاکید کرد: این بدین معناست که ما از ظرفیت و توانمندی‌های افراد دارای معلولیت استفاده کنیم و نقطه نظرات آنها را بشنویم.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵ دستگاه و نهاد اجرایی در کشور آماده به کارگیری افراد دارای معلولیت پس از برگزاری آزمون استخدامی هستند گفت: هر فردی که در این جلسه حاضر است در حقیقت به ۱۰ درصد از افراد جامعه ارزش قائل شده است؛ بسیاری از این افراد هم به رغم معلولیت، در تراز استخدام بوده و لیاقت برخورداری از امکانات شغلی را دارند.

 

قادری با بیان اینکه مسئولانی که نسبت به استخدام معلولان کوتاهی کردند؛ مرتکب ترک فعل شدند و از سوی دستگاه‌های نظارتی با آنان برخورد شد؛ گفت: با چهار معاون وزیر به دلیل ترک فعل در استخدام معلولان برخورد شد و در جلسه هیئت وزیران احکام انفصال آنان از خدمت به آنان ابلاغ شد. به هر حال سیستم مطالبه‌گری معلولان به راه افتاده است. آنان یکشنبه‌ها در مقابل سازمان برنامه و بودجه، استخدام خود را مطالبه می‌کنند.

 

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در ۳۴ ماده و ۲۹ تبصره به عینه تصریح شده است که برای استخدام معلولان چه نهادهایی باید اقدام کنند؛ گفت: دکتر مخبر هم سه جلسه تاکنون برای استخدام معلولان برگزار کردند. زیرا رئیس کمیته نظارت بر اجرای قانون بر اساس قوانین معاون اول رئیس جمهور است. در دولت گذشته به طور کلی یک جلسه برای استخدام معلولان برگزار شد؛ در حالی که در این دولت تاکنون سه جلسه تنها در دفتر معاون اول رئیس جمهور برای استخدام معلولان برگزار شده است.

 

قادری با بیان اینکه تا قبل از دوازده آذر مقدمات جذب حداقل ۴ هزار و ۳۳ نفر از افراد دارای معلولیت را فراهم می‌کنیم؛ افزود: این نکته‌ای است که سه هفته قبل و در روز عصای سفید، مورد تاکید رئیس جمهور بوده است تا ۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت با مدرک کارشناسی تا پسا دکترا حداقل استخدام شوند.

 

وی با اشاره به اینکه درخشش افراد دارای معلولیت در کنکور سراسری و مسابقات پارالمپیک به خوبی از استعدادهای این افراد حکایت دارد؛ گفت: افرادی در عین معلولیت بر اساس عدالت خداوند متعال شگفتانه‌های درونی و جسمانی دارند و توانایی‌های دیگری دارند که ارزشمند است.

 

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی موظف است در سازمان ملل هر سال گزارش دهد که نسبت به اجرای قانون به کارگیری افراد دارای معلولیت چه اقداماتی را انجام داده است سال گذشته در ژنو این گزارش ارائه داده شد و باز هم باید این گزارشات را ارائه بدهیم.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!