افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

افزایش ناوگان حمل و نقل معلولان و جانبازان پایتخت تا پایان سال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از افزایش تعداد ناوگان سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان تا پایان سال خبر داد.

مهدی علیزاده   در مورد سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان تهران، گفت: با توجه به تأکیدات شهردار تهران در خصوص حمایت هر چه بیشتر از جانبازان و معلولان، در حال حاضر بیش از ۴۸۰۰ نفر جانباز و معلول از استفاده کنندگان این سامانه هستند که در طول روز به این افراد از طریق سامانه ۶۳۰۵ خدمت رسانی می‌کنیم که بیش از ۸۰ دستگاه ون و اتوبوس در سطح شهر تهران در سامانه ها مستقر هستند و طی تماس مشترک خدمات حمل و نقلی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 

وی در مورد ساعات طولانی انتظار معلولان و جانبازان برای دریافت سرویس با تأکید بر اینکه ۴۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند در حالی که ۸۰ دستگاه ون و اتوبوس داریم و به همین دلیل زمانبندی ارائه سرویس باید مدیریت شود، در مورد وضعیت ناوگان و میزان خرابی آنها تصریح کرد: در گذشته ۲۰ الی۳۰ دستگاه ون این سامانه نیاز به تعمیرات و سرویس دهی داشت که رفع شد و همچنین با رفع مشکل جذب راننده، می‌توان گفت که در حال حاضر تمامی ۸۰ دستگاه ون، اتوبوس و مینی بوس سامانه معلولان فعال هستند و ما خودرویی تحت عنوان غیرفعال نداریم، مگر اینکه در طول روز نیاز به تعمیرات داشته باشند که بلافاصله به تعمیرگاه‌ها اعزام می‌شوند.

 

علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش تعداد ناوگان سرویس ویژه معلولان و جانبازان است یا خیر؟ گفت: طبق بودجه ۱۴۰۲ باید تا پایان سال ۳۰ دستگاه ون به این سامانه اضافه می‌کردیم که با حمایت آقای زاکانی و بودجه اختصاص داده شده، در شرکت واحد اتوبوسرانی قرارداد خرید ۴۰ دستگاه ون سامانه جانبازان را منعقد کردیم و امیدواریم تا پایان سال این ۴۰ ون به سامانه اضافه شود.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران  در مورد هزینه سرویس دهی نیز با تأکید بر اینکه نرخ براساس مصوبه شورای شهر تهران تعیین می شود، افزود: دریافت هزینه اضافی خلاف قانون است و نرخ حدود ۵ هزار تومان است. مضاف بر اینکه اگر تخلفی در این حوزه رخ داد از طریق سامانه ۱۳۷ مشکلات را به ما منتقل کنند، همچنین کد دستور *۱۳۷*۲۲# نیز برای انتقال پیام در نظر گرفته شده است.

 

علیزاده در مورد سرانجام واگذاری مدیریت این سامانه به سازمان تاکسیرانی با اشاره به اینکه یکی از اعتراضات معلولان این بود که چرا مدیریت به بخش تاکسیرانی واگذار می شود و در حال حاضر این انتقال منتفی شده و سامانه در اختیار شرکت واحد اتوبوسرانی است، گفت: در شهر تهران در حال حاضر اتوبوس شاغل دو هزار و ۵۰ دستگاه است و باید این عدد به بیش از ۵ هزار دستگاه باشد تا بتوانیم خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!