افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

افتتاح ورودی ویژه توانخواهان درایستگاه متروی بریانک/راه‌اندازی ایستگاه تاکسیرانی درمجاورت ورودی

برای نخستین بار در کشور ورودی مخصوص توانخواهان در مترو در ایستگاه بریانک افتتاح شد.

 

 آیین بهره برداری از ورودی سوم ایستگاه متروی بریانک ویژه توانیابان در قالب شصت و هشتمین شنبه امید و افتحار، صبح امروز -شنبه ۲۸ مردادماه- با حضور چند تن از مسئولان شهری برگزار شد.

 

ظهراب زاده، معاون فنی و مهندسی شرکت مترو درباره این افتتاح در جمع خبرنگاران گفت: ایستگاه بریانک یکی از ایستگاه‌های خط ۷ متروی تهران است و امروز شاهد افتتاح مسیر ویژه توان‌یابان در این ایستگاه هستیم.

 

وی افزود: خدمات رسانی به معلولین در شهرداری و متروی تهران از دغدغه‌های مهم است. به این ترتیب همکاران ما در شهرداری اولین ورودی ویژه توانخواهان را طراحی کردند.

 

ظهراب زاده با بیان اینکه زمان ساخت این ورودی ۶ ماه بود و نزدیک به ۶۵ میلیارد هزینه ساخت آن شد، اظهار کرد: این سازه، اولین ورودی مخصوص توانخواهان در متروی کشور است. ۳۵۰ متر مربع فضای مخصوص این ورودی است.

 

معاون شرکت متروی تهران خاطرنشان کرد: ۴ آسانسور ویژه معلولین به ظرفیت ۱۶ نفر برای این ورودی در نظر گرفته شده است.

 

همچنین محل فروش ویژه بلیت مخصوص توانیابان و محل استقرار راهنمای توانیابان در ایستگاه طراحی شده است.

 

نگاه ویژه دوره اخیر مدیریت شهری به مناسب‌سازی معابر برای حضور توان‌یابان

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم درباره این افتتاح در جمع خبرنگاران گفت: این ورودی استاندارهای ویژه معلولین را دارد و این کار در نوع خود ارزشمند است. از سال ۱۴۰۰ و در مدیریت شهری جدید نگاه ویژه ای در خصوص مناسب سازی معابر برای معلولان صورت گرفته است.

 

وی افزود: در این راستا ۸۰۰ کیلومتر مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت انجام شده است.

 

صارمی با بیان اینکه نگاه راهبردی شهردار نشان دهنده وجود عزمی برای سیاست‌های کاربردی ویژه افراد دارای معلولیت و زنان و کودکان است، خاطرنشان کرد: سقف بودجه ویژه این امور را با استناد هرآنچه در بودجه عمرانی اختصاص می‌یابد، به معلولین تعلق می‌گیرد.

 

معاون شهردار تهران افزود: سال گذشته این مبلغ از ۴۵۰ میلیارد تومان عبور کرد و امسال ان شاءالله ۶۰ درصد به این بودجه اضافه شود.

 

راه‌اندازی ایستگاه تاکسیرانی در مجاورت ورودی ویژه معلولان

 

مهدی اخ الصنایع، شهردار منطقه ۱۰  نیز درباره افتتاح ورودی ویژه افراد داری معلولیت در ایستگاه بریانک در جمع خبرنگاران گفت: افتتاح این ورودی ویژه جانبازان و معلولین، سیر تکامل حمل و نقل در پایتخت را به تصویر می‌کشد. پایانه تاکسیرانی جدیدی نیز در کنار این ایستگاه برای استفاده شهروندان تعبیه شده است.

وی ادامه داد: این ایستگاه اجازه می‌دهد شهروندان به نقاطی در منطقه ۱۰ و اطراف تردد داشته باشند.

 

اخ‌الصنایع گفت: برای ساخت این ایستگاه تاکسیرانی بیش از ۲ میلیارد تاکنون هزینه شده و باتوجه به هزینه‌های پیش رو این مبلغ به حدود ۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

 

بر اساس گزارش سایت شهر، به گفته شهردار منطقه ۱۰، در این ایستگاه تاکسیرانی بیش از ۴ خط برای تردد شهروندان قرار گرفته است.

 

 

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!