افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

اشتغال ۹۵ هزار نفر از مددجویان بهزیستی/ تسهیلات به کارفرمایان

علی محمد قادری، در برنامه صف اول در خصوص اشتغال مددجویان بهزیستی، افزود: تکلیف سازمان بهزیستی برای تسهیلگری اشتغال در سال ۱۴۰۱ ایجاد ۶۲ هزار شغل بود که خوشبختانه با همکاری سازمان بهزیستی و بانک‌ها و مجموعه‌های مرتبط خوشبختانه امروز آمار اشتغال مددجویان از مرز ۹۵ هزار شغل فراتر رفته است.

 

وی در خصوص تسهیلات اعطایی به کارفرمایان برای اشتغال مددجویان، گفت: هر کارفرمایی که از افراد دارای معلولیت یا زنان سرپرست خانوار استفاده کند؛ ۲۳ درصد از حقوق فرد مددجو برای ثبت بیمه از سوی بهزیستی به کارفرما پرداخت می‌شود.

مشوق‌ها در بهزیستی عامل انگیزه‌ای هستند که کار و اشتغال مددجویان را پایدار می‌کند که مهم‌ترین رکن آن بحث بیمه پردازی است. برای مددجویانی که فعالیت خوداشتغالی داشتند بهزیستی کمک‌های لازم را با نظارت کامل بانک‌ها انجام می‌دهد.

 

قادری با بیان اینکه خوشبختانه با دستور رئیس جمهور سامانه اشتغال مددجویان ایجاد شد و تعداد قابل توجهی از مددجویان رصد شدند، افزود: در سال گذشته مصوبه دیگری هم از هیئت دولت دریافت کردیم که علاوه بر جذب سه درصدی نیروهای مورد نیاز هر سازمان از بین مددجویان مصوبه دیگری داشتیم تا نهادها بتوانند حداکثر جذب سه درصدی را داشته باشند.

 

افرادی که از سن ۱۸ سال تا سن ۵۵ سال هستند و قابل کار کردن هستند از طرق مختلف برای جذب این افراد اقدام می‌کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ثبت نام صورت گرفته در سامانه اشتغال بهزیستی حدوداً ۲۰ هزار در سامانه اظهار کردند که فاقد شغل هستند و این افراد بر اساس ارجاعاتی که داشتیم این افراد در قالب خود اشتغالی و طرق دیگر اشتغال جانمایی شدند.

 

قادری در تشریح فرصت‌های شغلی اختصاص یافته به معلولان گفت: برخی معلولان تحصیل کرده هستند و می‌خواهند از طریق آزمون‌های استخدامی شاغل شوند برخی دیگر از مددجویان می‌خواهند به صورت کارفرمایی مسیر شغلی خود را پیگیری کنند. در کنار این دو حالت ما ۵۰۰۰ گروه همیار بانوان سرپرست خانوار ایجاد کردیم که به صورت محلی ارتباطات را ایجاد می‌کنند و گروه‌های هدایت شغلی پس از آن امور اختصاص شغلی را انجام می‌دهند.

 

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به لزوم اختصاص سه درصد مشاغل آزمون‌های استخدامی به معلولان تاکید کرد: با سازمان امور اداری و استخدامی تفاهم کردیم تا فرصت‌های شغلی باقیمانده از مجموع ۳ درصدهای سال‌های گذشته که ۳۸۰۰ فرصت شغلی بود که می‌توانستیم از طریق آزمون اداری آزمون استخدامی به معلولان بدهیم؛

 

با توافق صورت گرفته از طریق یک آزمون استخدامی ویژه معلولان برای تمامی دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!