افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

ارائه تسهیلات بلاعوض برای ساخت مسکن معلولان

علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه بررسی مشکلات و مسائل بهزیستی شهرستان در فرمانداری رفسنجان، اظهار کرد: بهزیستی یک مجموعه گسترده‌ای از وظایف و کارهایی‌ست که به عدد هر سالی که به عمر سازمان بهزیستی افزوده شده موضوعات جدیدی مطرح و به عنوان وظایف کاری بهزیستی می‌دانند.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان موضوع معلولان را پیگیری می‌کند، ادامه داد: اگر در خصوص نگهداری افراد دارای معلولیت به‌ویژه افرادی که دچار مشکلات روانی مزمن هستند نیاز به گسترش مراکز هست موضوع را به استان ارائه کنید و استان مطرح کند ما ظرفیت سنجی کرده و مجوز صادر می‌کنیم.

 

قادری با بیان اینکه نگاه سازمان بهزیستی این است که بتوانیم خانواده‌ها را تقویت کنیم و خانواده یکی از اعضای خود را که دارای مشکل و معلولیت است نگهداری کند، افزود: طی دو، سه هفته پیش دولت مصوب کرد حق پرستاری برای سازمان بهزیستی افزایش یابد.

 

حق پرستاری ملاحظات و اولویت‌هایی دارد که ابتدا به افراد ضایعه نخاعی و بسترگرا و بعد معلولیت‌های چندجانبه تعلق می‌گیرد.

 

وی به بحث مسکن معولان عنوان کرد: برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا چنانچه زمینی مشخص شده باشد چه در پهنه روستا و چه در پهنه شهر، سازمان بهزیستی در شهر ۲۰۰ میلیون تومان و در روستا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در خصوص اشتغال موضوع تبصره ۱۶ و ۱۸ را داریم که تبصره ۱۸ هنوز در دولت شروع نشده و تبصره ۱۶ هم مدتی‌ست شروع شده و پیشرفت فیزیکی تقریباً مناسبی دارد که جهش آن معمولاً از سه ماه پایانی سال است.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث معتادان متجاهر وظیفه بهزیستی صرفاً صدور مجوز، نظارت و پایش است و اگر نیاز به یک مرکز ماده ۱۶ در شهرستان رفسنجان هست، با تأیید استان، در کمیته ماده ۱۶ کشوری تأییدیه صادر شود.

 

قادری ابراز کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حتماً باید پای کار باشد و مشارکت خیران هم به کمک سرانه‌ها بیاید.

 

وی در ادامه گفت: اگر فردی معلول جسمی حرکتی هست که فاقد ویلچر است هیچ مشکلی وجود ندارد و ویلچر به اندازه کافی وجود دارد. در خصوص جهیزیه معلولان و کمک به ازدواج آسان هم بهزیستی اعلام حمایت می‌کند.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!