افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

کاهش زمان دریافت ویلچر جدید از ۳ به ۲ سال/ تحویل خارج از دستورالعمل به افراد خاص

برای بسیاری از مددجویان بهزیستی این سئوال مطرح است که آیا همه افراد دارای معلولیت می‌توانند ویلچر دریافت کنند و اینکه آیا هر سال می‌توانند از بهزیستی درخواست یک ویلچر جدید داشته باشند؛ درخواستی که با اما و اگرهایی همراه است.

علی محمد قادری نیز طی روزهای گذشته درباره تامین ویلچر گفت: حوزه توانبخشی کارهایی را انجام داده‌ و از طریق شرکتهای دانش بنیان پیگیری می‌کند تا این موضوع به صورت حرفه‌ای بومی سازی شود.

 

هیچ کسی در هیچ اقلیمی نباید به دلیل نداشتن “ویلچر” از تردد در سطح جامعه محروم شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه‌هایی در زمینه دریافت ویلچر برای افراد دارای معلولیت وجود دارد که آنها هر پنج سال می‌توانند درخواست ویلچر دهند که درخواست داده‌ایم این مدت به سه سال کاهش پیدا کند.
 

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در سالهای گذشته اگر یک سال معلول جسمی حرکتی برای نخستین بار می‌خواست ویلچر دریافت کند، یک سال پشت نوبت بود که این زمان اکنون به ۳ ماه رسیده است اما هنوز به روز نشده است

 

یوسف رضایی درباره اعتبارات تجهیزات توانبخشی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در زمینه تجهیزات توانبخشی استان تهران تخصیص داده شده که از این مبلغ هفت میلیارد برای اقلام توانبخشی از جمله ویلچر، واکر، عصا، تشک مواج و توالت فرنگی بین شهرستان‌های استان تهران توزیع شده است و در برخی موارد به صورت موردی در وجه فرد دارای معلولیت پرداخت شده است.

مبلغ پنج میلیارد تومان برای خرید سمعک برای توانخواهان ناشنوا و کم شنوا به شهرستانهای استان تهران تخصیص داده شده که به مرور در حال خرید است

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: همچنین از این مبلغ پنج میلیارد تومان برای خرید سمعک برای توانخواهان ناشنوا و کم شنوا به شهرستانهای استان تهران تخصیص داده شده که به مرور در حال خرید است.

 

رضایی یادآور شد: از این مبلغ یک میلیارد و ۹۵۰ هزار تومان جهت تهیه و تامین تجهیزات نابینایان از جمله عصای نابینایان، ماشین تحریر بریل، عینک مخصوص و ساعت نابینایان اختصاص داده شده که در حال برگزاری مناقصه استانی هستیم که خرید کنیم.

 

وی اظهار داشت: غیر از اعتبارات امسال، پنج میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته که در پایان سال خرید داشتیم، تجهیزات سه ماهه اول امسال به دستمان رسیده است.

 

برای تجهیزات توانبخشی حدودا بین چهار تا پنج هزار نفر پشت نوبتی داریم اما زمان انتظار تحویل تجهیزات کاهش داشته است.

 

به گفته رضایی، بیش از ۲۰۰ هزار نفر فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان تهران هستند.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!