افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

پرداخت ۷ ‌میلیارد برای کمک به سرویس مدارس استثنایی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی به منظور تنویر جامع و دقیق موضوعات مربوط به سرویس مدارس استثنایی گفت:

 

ملاک عمل ارائه سرویس حمل و نقل دانش آموزان مدارس استثنایی، مقررات و ضوابط مندرج در آئین نامه اجرایی و دستورالعمل آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس و موافقت‌نامه منعقده فی‌مابین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و اداره کل آموزش پرورش شهرهای تهران و ری است.

 

هر یک از ارکان دخیل در امر سرویس رسانی وظایفی بر عهده دارند که بر این اساس، شناسایی پیمانکاران و پرداخت کمک هزینه به عهده سازمان تاکسیرانی و انعقاد قرارداد و نظارت بر عملکرد پیمانکاران بر عهده ادارات کل آموزش و پرورش است.

 

مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود:

 

بر اساس توافق‌های انجام شده، ادارات کل آموزش و پرورش وظیفه داشتند تا یک ماه پس از انعقاد تفاهم نامه نسبت به ارسال قراردادها و متعاقباً صورت وضعیت‌ها اقدام کنند و سازمان تاکسیرانی نیز به طور متناظر نسبت به پرداخت کمک هزینه‌ها تا سقف بودجه ابلاغی از سوی شورای اسلامی شهر تهران اقدام نماید،

 

این در حالی است که هم قراردادها و هم صورت وضعیت‌ها در اسفند ماه سال گذشته به این سازمان واصل شد که علی رغم مشکلات موجود،

 

سازمان تاکسیرانی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این کودکان و خانواده‌های آنان در اسرع وقت نسبت به انجام تعهدات خود اقدام نمود.

 

وحدت‌کار اظهار کرد: آنچه موجب رنجش خاطر این عزیزان شده به هیچ وجه معطوف به عملکرد سازمان تاکسیرانی نیست و عملاً طبق ضوابط و مقررات جاری تکلیفی برای پرداخت کامل این هزینه‌ها برای شهرداری تهران دیده نشده و ما صرفاً در چارچوب بودجه ابلاغی امکان پرداخت کمک هزینه‌ها را داریم.

 

 

وی در ادامه گفت: ما از ابتدای امر مؤکداً اعلام کردیم تعهدات مالی ایجاد شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش برای سازمان تاکسیرانی قابل پرداخت نیست و بهتر است سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تبعیت از اساسنامه خود از اعتبارات جاری آن سازمان برای این امر استفاده کند.

 

وحدت کار در پایان گفت: سازمان مدیرت و نظارت بر تاکسیرانی با تمام توان و ظرفیت در حال خدمت رسانی به کلیه شهروندان محترم تهرانی به ویژه جامعه معلولین است و رفع دغدغه این بزرگواران از مهمترین اولویت‌های ما است،

 

ما در سازمان تاکسیرانی با وجود تمامی موانع و مشکلات پای کار آمدیم تا این کودکان کمترین آسیب را هم نبیند و امیدواریم با همراهی سایر دستگاه‌های مربوطه در امر سرویس رسانی به کودکان استثنایی هرچه سریع‌تر شاهد رفع دغدغه‌های این کودکان باشیم.

 

شایان ذکر است شهرداری تهران صرفاً در راستای ایفای رسالت اجتماعی شهرداری تهران خصوصاً در قبال جامعه معلولین به ویژه کودکان استثنایی از سال ۱۳۹۵ تا پایان ۱۴۰۱ در حدود ۶۱ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده، که نزدیک به ۳۵ درصد این مبلغ سهم دوره فعلی مدیریت شهری است.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!