افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

عملکرد سازمان بهزیستی در حمایت از جامعه هدف ضعیف است

سیدمحمد موسوی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: حذف ردیف بودجه اجرای «قانون حمایت از حقوق معلولان»، تیر خلاصی بر پیکره نیمه‌جان جامعه معلولین است.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که مشکلات اقتصادی باعث بروز معضلات اجتماعی و سست شدن اخلاق و همبستگی اجتماعی در جامعه می‌شود.

فعال حوزه معلولان و توان‌یابان تاکید کرد: شرایط اقتصادی برای جامعه معلولین سخت شده و باعث شده معلولین برای تأمین تجهیزات توانبخشی و آموزشی با مشکل روبرو شوند.

وی با بیان اینکه «قانون حمایت از حقوق معلولان» نتیجه ۱۵ سال تلاش فعالان اجتماعی است، تاکید کرد: این قانون می‌تواند نوید بخش کرامت انسانی و زندگی مستقل برای معلولان باشد.

موسوی بیان کرد: در چهار سال گذشته مجموع اعتبار اختصاص یافته برای اجرای قانون کمتر از ۱۰ درصد از نیازهای واقعی جامعه معلولین را پوشش داده است

وی گفت: در شرایط سختی معیشتی و مشکلات امروز جامعه معلولین به هیچ عنوان حذف ردیف اعتباری این قانون منطقی نیست و امیدواریم مجلس آن را تصویب نکند.

فعال حوزه معلولان و توان‌یابان با بیان اینکه عملکرد سازمان بهزیستی در حمایت از جامعه هدف خود ضعیف بوده است، بیان کرد: معلولین با مشکلات اقتصادی و مالی از جمله اشتغال و تجهیزات توانبخشی روبرو هستند.

وی تصریح کرد: حذف ردیف بودجه اجرای «قانون حمایت از حقوق معلولان» در بودجه سال آینده مورد اعتراض جامعه معلولین است و تصویب آن مانع حمایت قانونمند از جامعه معلولین خواهد شد.

موسوی در پایان یادآور شد: معلولان امروز تنها به دنبال حقوق خود هستند و امیدواریم به این حق برسند.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!