افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول اجرا می‌شود

رامین رضایی : در این طرح دندانپزشکان داوطلب همکاری، در باره نحوه ارتباط و کار تخصصی با افراد دارای معلولیت آموزش خواهند دید.

 

وی ادامه داد: این طرح تاکنون در ۲ استان، از جمله کرمان پایلوت شده است و امسال در هفت استان این طرح انجام خواهد شد که اجرای بخشی از آن منوط به اعتبارات است.

 

رضایی خاطرنشان کرد: کودکان دارای اوتیسم و معلولیت شدید، توان به زبان آوردن مشکل دندان و دهان خود را ندارند و برخی بدخلقی‌ها ناشی از مشکلات دهان و دندان است.

 

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: دندانپزشک‌ها معمولا به شرایط کودکان دارای معلولیت واقف نیستند و به خاطر تخصصی بودن این کار برای ترمیم دندان‌های کودکان معلول دارای مشکلاتی هستیم.

 

رضایی یادآور شد: از تعداد یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۷۴ نفر دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، ۱۶.۵ درصد معادل تعداد ۲۵۶ هزار و ۶۷۴ نفر در سنین کودکی -صفر تا ۱۸ سال- هستند.

 

حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند. طبق آمار جامعه جهانی، معلولان ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که در ایران این آمار ۱۰ درصد محاسبه می‌شود که سه درصد از آنها معلولیت شدید و خیلی شدید دارند. براین اساس جمعیت معلولان ایران بین هشت میلیون نفر برآورد می‌شود.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!