افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

شیوع معلولیت در تهران ۱.۲ درصد است

یوسف رضایی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران و اعضای کمیسیون‌های پزشکی ادارات شهرستان‌های استان در این نشست، شنوای صحبت‌ها و مطالب توجیهی نجیبه فلاحی سرگروه و دبیر کمیسیون‌های پزشکی سازمان بهزیستی کشور بودند.

 

فلاحی با بیان اینکه یکصد و ۶۴ هزار و چهارصد و ۵۴ پرونده در استان تهران مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این عدد بیش از ده درصد کل ارزیابی‌های صورت گرفته در کشور است که شایسته تقدیر از عوامل اجرایی کمیسیون‌های پزشکی در سطح استان تهران است.

 

دبیر کمیسیون‌های پزشکی بهزیستی کشور با اشاره به پایلوت بودن کمیسیون‌های پزشکی در استان تهران و شروع پایش آن‌ها از این استان، گفت: مواردی چون ارزیابی، صدور کارت معلولیت و موضوعات مبتلابه از این استان شروع شده و به نتایج خوب و قابل ارائه ای نیز در دست یافته ایم.

 

وی با بیان اینکه میزان شیوع معلولیت در آمارهای جهانی ۱۵ درصد و در کشور بین ۱/۸ تا ۲/۲ درصد است اذعان داشت: این عدد در استان تهران یک و دو دهم درصد است و باید برای این چالش، اندیشه‌ای تدبیر کرد.

 

این مسئول بیان داشت: عدم مراجعه افراد، عدم شناساندن سازمان، تمکن ساکنین استان و یا حتی سخت گیری های صورت گرفته در کمیسیون‌های پزشکی می‌تواند از جمله عواملی باشند که میزان شیوع معلولیت در استان را از آمارهای ملی و جهانی فاصله داده است که نیازمند بازنگری در روند اجرایی کمیسیون‌های پزشکی در تهران و شهرستان‌های پیرامون آن است.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!