افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

سجادی: در ایران نگاه ویژه‌ای به ورزش جانبازان و معلولان داریم

وزیر ورزش و جوانان در دیدار رئیس کمیته پارالمپیک آسیا با اشاره به نگاه ویژه دولت به ورزش معلولان و جانبازان بیان کرد: نقطه عطف این موضوع، دیدارهای عالی‌ترین مقام های کشور، از جمله رهبر معظم انقلاب و رییس محترم جمهوری با ورزشکاران، قهرمانان و جامعه ورزش معلول و جانباز است.

 

ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا APC) ) با سجادی دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه همکاری ها مشترک بایکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

 

در این دیدار وزیر ورزش و جوانان ضمن قدرشناسی از رئیس کمیته ملی پارالمپیک به خاطر برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی پارالمپیک بیان کرد: در حضور جنابعالی، از این فرصت، برای تبریک مجدد به خسروی وفا، برای مسئولیت جدیدی که در کمیته ملی المپیک به دست آورده‌اند، استفاده می کنم.

 

وی از خسروی وفا به عنوان مدیری توانمند، با اخلاق و ارزشمند در ایران اسلامی نام برد و اظهار داشت: وی به عنوان بنیانگذار و تدوین کننده‌ی اصلی برنامه های توسعه ای برای این قشر معزز در کشور و منطقه، در مسوولیت هایی که در ورزش جانبازان و معلولان بر عهده داشته، توانسته به بهترین شکل فرصت بالندگی و افتخارآفرینی را برای ورزشکاران و جامعه مخاطب خود ایجاد کند.

 

حمید سجادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به علاقمندی مردم به حضور ورزشکاران جانباز و معلول در میادین ورزشی توضیح داد که همه اقشار جامعه درباره نتایج ورزشکاران کشورمان در رویدادهای بزرگ بین المللی از جمله المپیک‌های آسیایی و جهانی حساس و پیگیر هستند چرا که سرنوشت این قشر از جامعه برای مردم و مسئولان این کشور بسیار حائر اهمیت است.

 

وی در این باره گفت: بهترین تشویق‌ها و فرصت ها برای دیدار با عالی ترین مقام های کشوری از جمله مقام معظم رهبری و رییس محترم جمهور فراهم می‌شود و این عزیزان ضمن بیان مسائل و مشکلات خود، مورد تشویق مسئولان واقع می شود.

 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حقوق معلوان و جانبازان در حوزه ورزش با دقت پیگیری می شود، اظهار داشت :کنوانسیون ورزش معلولان در ایران به خوبی پیاده می شود و به خاطر توجه به ورزشکاران جانباز و معلول با حساسیت‌ها ودقت نظر آقای خسروی وفا، ورزش معلولان و جانبازان در ابعاد مختلف در مسیر توسعه با سرعت بسیاری زیادی حرکت می کند.

 

وی با تاکید مجدد درخصوص نگاه ویژه‌ی مسوولان جمهوری اسلامی ایران به امور مربوط به معلولان و جانبازان کشور بیان کرد: در ایران اسلامی علاوه بر ورزش، نیازهای مختلف بهداشتی، آموزشی، تفریحی و… که براساس نهضت بهزیستی در دنیا رایج است، اجرا می شود.

 

سجادی در این نشست افتخارآفرینی‌های ورزشکاران معلول و جانباز در میادین بزرگ بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز اگر جامعه ورزش معلول و جانباز کشورمان به خوبی دیده می شود و در میادین بزرگ ورزشی بین المللی می درخشند به خاطر تلاش هایی است که به طور شبانه روزی و مبتنی بر برنامه انجام شده است.

 

وی در ادامه سخنانش پیشنهاد برگزاری رویدادهای بین المللی در حوزه ورزش معلوان و جانبازان به میزبانی ایران را مطرح کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با رویکردها مختلف این سهم بزرگ را به سرانجام برسانیم.

 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه به اهمیت فعالیت های بدنی و رقابت‌های ورزشی در زندگی روزمره جانبازان ومعلولان اعتقاد راسخ دارم، افزود: در این راستا اقدامات مهم و اثر گذاری در ایران با تعامل و همکاری در ایران و مجامع بین المللی انجام خواهد شد.

 

سجادی در پایان در این نشست همچنین راه اندازی یک مرکز بین المللی آموزشی ویژه جانبازان و معلولان را در مناطق جنوبی ایران از جمله جزایر زیبای کیش و قشم با هدف بهره برداری کشورهای همسایه در بخش پارالمپیک را مطرح و انعقاد یک تفاهم‌نامه در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!