افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

رابط مغز و رایانه پای فرد معلول را به توییتر باز کرد

یک مرد ۶۲ ساله استرالیایی مبتلا به ALS نخستین فرد در جهان است که با کمک رابط مغز با رایانه پیامی ارسال می کند.

 

رابط مغز و رایانه(BCI) هم اکنون از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی سرمایه گذاران تمایل دارند از آن برای ارتقای تجربیات انسانی استفاده کنند. برخی دیگر مانند شرکت «سینکرون»(Synchron) که رابط مغز و رایانه آن به فیلیپ اوکیف استرالیایی کمک کرد، توئیتی ارسال کند، خواهان توسعه فناوری مذکور به عنوان یک پروتز برای معلولان و درمان بیماری های اعصاب مانند پارکینسون در آینده است.

 

رابط مغز و رایانه شرکت سینکرون به وسیله ایمپلنت کوچکی در سر انسان فعال می شود که «استنت رد»(Stentrode) نام دارد و برای نصب آن به جراحی مغز نیاز نیست. در عوض شرکت از تکنیک های معمول برای درمان سکته جهت ایمپلنت «استنت رد» در ورید ژوگولار( سیاهرگ گردن) استفاده می کند.

 

اوکیف که به دلیل پیشروی بیماری قادر به حرکت به تنهایی نیست در آوریل ۲۰۲۰ میلادی ایمپلنت را دریافت و از آن برای برقراری ارتباط با افراد خانواده و همچنین همکارانش به وسیله ایمیل استفاده می کرد.

 

همچنین او علاوه‌بر ارسال ایمیل، در این مدت از استنت‌رد برای انجام فعالیت های بانکی و خرید آنلاین استفاده می‌کرد. به اعتقاد اوکیف استفاده از این رابط شبیه یادگرفتن دوچرخه سواری است.

 

به گفته توماس اوکسلی مدیر ارشد ارج ایی سینکرون، جدیدترین دستاورد وی نیز به اشتراک گذاشتن افکاری در توییتر است.

 

به گفته اوکسلی انتشار توییت توسط اوکیف لحظه مهمی در حوزه رابط مغز و رایانه به حساب می آید.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!