افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

دریافت نشانی منزل ۸۷۰۰ معلول برای مناسب سازی معابر/ آماده‌سازی پارکینگ امیر کبیر تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بیست و هشتمین جلسه ستاد مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان جسمی و حرکتی گفت: فهرست نشانی منازل ۸۷۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت را همراه با نوع معلولیت آنها به شهرداری‌های مناطق ارسال کردیم تا مناسب‌سازی شوند.

 

حمید رضا صارمی افزود: مناسب‌سازی در سه فاز بوستان‌ها و فضای سبز، معابر و ابنیه شهرداری تهران انجام می‌شود که فاز نخست طرح‌های آزمایشی مربوط به سال جاری در حال اجرا است.

 

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران ادامه داد: بر اساس شاخص‌های تدوین شده و ارزیابی‌ها، پیشرفت عملیات مناسب سازی طرح‌های آزمایشی۱۴۰۱ مناطق ۲۲ گانه، در حوزه مناسب سازی معابر ۵۶ درصد، ساختمان‌های شهرداری ۶۰ درصد و بوستان‌ها ۵۵ درصد بوده است و شهرداران مناطق ۲۲ گانه، ملزم به تحویل نهایی فاز نخست طرح‌های آزمایشی مناسب سازی سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ آبان ماه سال جاری شده‌اند.

 

صارمی اظهارداشت: به رغم محدودیت‌های بودجه‌ای که اکنون با آن مواجه هستیم، علاوه بر تکالیف برنامه جامع مناسب سازی، فهرست نشانی منازل ۸۷۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت را همراه با نوع معلولیت آنها به شهرداری‌های مناطق ارسال کردیم تا همزمان با اجرای برنامه جامع، هر منطقه به صورت آزمایشی دو محور که مشرف به بالاترین فراوانی منازل این عزیزان و جانبازان عالیقدر است، مناسب سازی کنند.

 

تلاش برای بهره برداری از پارکینگ امیرکبیر تا پایان شهریور 

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد پارکینگ طبقاتی امیرکبیر واقع در منطقه ۱۴ تا پایان شهریور امسال مورد بهره برداری آزمایشی قرار گیرد.

 

هادی حق بین، تلاش برای تکمیل پارکینگ طبقاتی امیرکبیر را در مراحل پایانی خواند و یادآور شد: عملیات اجرایی این طرح در مراحل پایانی نازک کاری و نصب تجهیزات تاسیساتی قرار دارد و پیشرفت اقدامات اجرایی به مرز ۹۰ درصد رسیده است.

 

وی با بیان آنکه ۴۸ دستگاه جت فن به منظور تهویه هوای پارکینگ در زمان بهره برداری، وارد کارگاه طرح شده است، گفت: تجهیزات یادشده متعاقب اجرای داکت‌های تاسیساتی، نصب شده و به این ترتیب مجموعه اقدامات اجرایی در حوزه تهویه پارکینگ به اتمام می رسد.

 

این در حالی است که مراحل ساخت اسکلت مورد نیاز برای نصب کابین های آسانسور نیز نهایی شده و این بخش از تاسیسات نیز به زودی وارد مدار خواهند شد.

 

به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، عملیات اجرایی مربوط به سیستم روشنایی و رنگ آمیزی دیوارها در مراحل پایانی قرار دارد و مقرر شده فعالیت های مربوط به هوشمندسازی پارکینگ مانند خط کشی و راه‌اندازی سیستم های صوتی و تصویری توسط بهره بردار انجام شود.

 

 

پارکینگ طبقاتی امیرکبیر در سه طبقه زیرزمین با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۵۵۰ دستگاه خودرو روی تونل امیرکبیر در حال ساخت است. بهره‌برداری از این طرح، معضل کمبود پارکینگ در بافت فرسوده منطقه ۱۴ را تا حد قابل ملاحظه‌ای برطرف خواهد ساخت.

 

راه اندازی دومین مرکز کارآفرینی در گرمخانه مهر منطقه ۱۹

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ اعلام کرد: دومین مرکز کارآفرینی گرمخانه مهر به منظور حرفه آموزی و اشتغال زایی افراد بی خانمان و آسیب دیده با مشارکت مجمع خیران در این مرکز راه اندازی شد.

 

علیرضا جعفری در تکمیل خبر راه اندازی دومین مرکز کارآفرینی در گرمخانه مهر افزود: به منظور حمایت و برنامه ریزی گسترده از افراد بی خانمان و معتادان متجاهر پس از بهبود و خروج از چرخه بی خانمانی و آسیب های اجتماعی پیرو تشکیل قرارگاه اجتماعی شهر تهران، مددجویان علاوه بر آموزش خیاطی ۱۰ نفر نیز در کارگاه کفاشی مشغول به فعالیت است.

 

وی بر اشتغال زایی، اسکان، تامین درآمد و حمایت خانواده به عنوان مهمترین مولفه‌های کاهش آسیب های اجتماعی و عدم بازگشت این افراد به چرخه اعتیاد و پیامدهای ناشی از آن تاکید کرد.

 

بوستان‌های غرب تهران ایمن شد

شهردار منطقه ۹ از اجرای طرح جهادی بازرسی در بوستان‌ها و فضاهای سبز غرب تهران به منظور پیشگیری از حوادث و ایمن سازی خبر داد.

 

سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: با هدف کنترل ریسک خطرات و افزایش ایمنی تردد شهروندان در فضاهای عمومی، طرح جهادی بازرسی از بوستان‌ها و فضای سبز در ماه گذشته اجرا شد.

 

وی افزود: بوستان‌ها، سوله بازیافت، مجتمع ورزشی فرهنگی شهربانو، شهرک آموزش ترافیک، تپه های میدان آزادی، لچکی ابتدای خیابان آیت اله سعیدی، لچکی میان میدان فتح و بوستان های ارغوان وکوثر، فضای سبز ضلع غربی و شرقی میدان فتح و میادین بوتان و شیر پاستوریزه مورد بازرسی قرار گرفت.

 

شهردار منطقه ۹ گفت: در طی بازنگری‌ها، همه عدم انطباق های موجود و خطرساز بر پایه الزامات و ضوابط سلامت، ایمنی و محیط زیست شناسایی و برای رفع به مبادی ذیربط اعلام شد.

 

اجرای طرح اطعام و احسان حسینی  همزمان با ماه صفر

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای طرح اطعام و احسان حسینی همزمان با ماه صفر خبر داد.

 

محمد هادی علی‌احمدی اربعین و ایام پایانی ماه صفر فرصتی بسیار مغتنم برای رجوع به ارزش‌های اصیل الهی و اسلامی و احیای مکارم اخلاق دانست و افزود: طرح اطعام و احسان حسینی با مشارکت مساجد و خیران محلی در ایام ماه صفر، با هدف گسترش سنت حسنه انفاق و نیکوکاری برای کمک به خانواده های نیازمند و اقشار کم درآمد منطقه ۱۳ اجرا می شود.

 

به گفته وی، در مرحله نخست بیش از یک هزار سبد کالا بین  نیازمندان و اقشار کم درآمد سطح منطقه ۱۳ توزیع شد.

 

شهردار منطقه ۱۳ به تهیه بسته لوازم التحریر برای اهدا به کودکان کار سطح منطقه ۱۳ اشاره کرد و افزود:  با توجه به فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی و با هدف حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی به‌ویژه کودکان کار، به همت اداره امور آسیب‌های اجتماعی منطقه و حمایت خیران محلی، بسته لوازم التحریر شامل کوله پشتی، دفتر خط دار، دفتر نقاشی، مداد رنگی، خودکار، مداد مشکی، مداد قرمز، تراش، پاکن، جامدادی و کفش تهیه شده است.

وی از بهسازی ویژه معابر منطقه با پخش روزانه میانگین، ۱۵۰۰  تن آسفالت همزمان با اجرای طرح خدمت خبر داد و گفت: این طرح شب گذشته با نظارت و بازدید معاون شهردار تهران اجرا شد.

 

علی‌احمدی با اشاره به اجرای طرح خدمت به مدت یک هفته در منطقه۱۳  گفت: با فعالیت تیم‌های اجرایی، تغییر و تحولات خوبی در حوزه عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی رقم می‌خورد.

 

شهردار منطقه ۱۳ در مورد اقدامات فنی و عمرانی در طرح خدمت افزود: بهسازی معابر به صورت روزانه و مشخص در معابر شناسایی شده از روز شنبه پنجم شهریور در سطح منطقه آغاز و تا یازدهم ادامه خواهد داشت و شامل اقداماتی مانند تراش و روکش آسفالت است.

وی اظهار داشت: این عملیات با نظارت اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق  اجرا می‌شود تا  ضمن تسهیل تردد شهروندان در معابر شهر تهران، رضایتمندی عموم شهروندان افزایش یابد.

 

شهردار منطقه ۱۳ درباره این طرح تصریح کرد : همزمان با دومین روز طرح خدمت، هفت تیم عمرانی با استفاده از تجهیزات و امکانات، بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن آسفالت را در معابر پخش کردند.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!