افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

اهدای نشان درجه چهار هنر به بانوی توان‌یاب سفیدشهری

سعید ضابطی : فاطمه حمامی معلول نیست، بلکه هنرمندی است که با وجود معلولیت ۸۵ درصدی، نقاش و شاعر هم است و درس «خواستن، توانستن است» را به همه ما آموخته است.

 

وی افزود: این بانوی توان‌یاب، با شعر و نقاشی‌هایش، مرز نگاه‌های ترحم‌آمیز به معلولان جامعه را شکست و با هنرش همه را وادار کرده که خیلی‌ها به توانمندی‌های او غبطه می‌خورند و امروز مثل بسیاری از معلولان جامعه مایه فخر ایران زمین است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل، تصریح کرد: فاطمه حمامی، بدون قدرت تکلم، فریاد عزت و سرافرازی بانوی ایرانی را به فراسوی مرزها کشانده است. زبان او، هنر اوست که دنیای بزرگ همت او را به رخ همه می‌کشد و تمام مشقت‌های معلولیت را به سخره گرفته است.

 

ضابطی با اشاره به گشایش نگارخانه معجزه در سفیدشهر، گفت: این سالن به جهت حمایت و رفاه حال این هنرمند مساحت ۱۵۰متر مربع ساخته شده و مجهز به دیوارکوب و نورپردازی است که قابلیت ۱۵۰ تابلو را دارد.

 

وی افزود: بنا به درخواست استاد فرشچیان از سه مرحله اولیه، میانی و پایانی فعالیت فاطمه حمامی، فیلمی تهیه و به حضور استاد فرشچیان ارسال شد که با مشاهده هنر این توان‌یاب، به رسم سپاس، کتاب مجموعه آثار خود را به نگارخانه معجزه تقدیم خواهد کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل، تصریح کرد: هزینه برای هنر، هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است و کشف و هدایت استعدادهای هنری و زمینه‌سازی برای بروز و پیشرفت این استعدادها از اهداف و وظایف این اداره است.

 

ضابطی، خاطرنشان کرد: فاطمه حمامی متولد۱۳۶۷ است که پس از شناسایی استعداد هنری او در مدرسه با حمایت خواهر دوقلو و مادر خود توانسته است دوره ابتدایی را پشت سر گذاشته و علاوه بر خلق آثار نقاشی، تا کنون کتاب‌های «خیلی دوست دارم خدا»، «گاهی اگر باران ببارد» و «قدم زدن با رنگ‌ها» را منتشر کرده است.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!