افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

ارائه ۵۲ خدمت توانبخشی به دانش‌ آموزان استثنایی/ پرداخت ۳۰ درصد حق‌الزحمه توسط دانش‌ آموزان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تفاهم با سازمان بیمه سلامت برای در اولویت قرار گرفتن دانش آموزان استثنایی جهت دریافت ۵۲ خدمت توانبخشی خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات توانبخشی به جامعه معلولین کشور، درنظر گرفته شده است که از طریق سازمان بهزیستی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

 

حمید طریفی حسینی  با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات توانبخشی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: اخیرا تفاهم‌هایی با سازمان بیمه سلامت در همین زمینه داشتیم.

 

وی افزود: قرار شده بیمه‌های پایه، حدود ۵۲ خدمت توانبخشی را پوشش بدهند که شامل حال دانش‌آموزان استثنایی هم می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه چنین برنامه‌ای در سال‌های گذشته اجرا نمی‌شده و از اقدامات اخیر بیمه‌های پایه محسوب می‌شود گفت: سازمان آموزش و پرورش مجری و دخیل در اجرای طرح نیست، اما هماهنگی‌هایی انجام دادیم که دانش‌آموزان استثنایی بتوانند در اولویت قرار گرفته و از این منابع استفاده کنند.

 

حسینی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات توانبخشی به جامعه معلولین کشور، درنظر گرفته شده است که از طریق سازمان بهزیستی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه همچنین قرار شده بخش زیادی از هزینه توانبخشی کلینیک‌های خصوصی را هم بیمه پرداخت کند اظهار کرد: کلینیک‌های خصوصی  با بیمه قرارداد می بندند و  دانش‌آموزان ما حدود  ۳۰ درصد حق‌الزحمه کار توانبخشی را پرداخت می‌کنند که اگر همان را هم به ما فاکتور بدهند در قالب طرح حمایت تحصیلی به آنها پرداخت می‌کنیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، توجه به مدارس شبانه‌روزی است. دستورالعملی را برای مدارس شبانه‌روزی تهیه کردیم تا بتوانیم به خصوص در مناطق محروم و  دور افتاده، پوشش حداکثری دانش آموزان را داشته باشیم و این بخش تقویت شود. این دستورالعمل در روزهای آتی ابلاغ خواهد شد.

 

به گفته وی اجرای چنین برنامه‌هایی به توسعه عدالت آموزشی کمک کرده و سطح دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی و توانبخشی سازمان را بالا می‌برد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!