افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مناسب‌سازی/پرداخت مستمری‌ها کاملا به روز است

علی محمد قادری  با اشاره به فعالیت دبیرخانه مناسب‌سازی در کشور افزود: رئیس دبیرخانه مناسب سازی، وزیر کشور و مسئول این دبیرخانه، سازمان بهزیستی کشور است.

 

موضوع مناسب‌سازی صرفا به افراد دارای معلولیت برنمی‌گردد بلکه مربوط به آحاد جامعه است.

 

جلسات متعددی در زمینه مناسب‌سازی تشکیل شده و این جلسات مصوبات خیلی خوبی داشته و به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده است.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سامانه پیامکی معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ گفت: این سامانه در چند ماه اخیر بیش از ۳۰۰ پیام دریافت کرده است.

 

مردم پیام‌هایی دادند که به طورمثال نقطه‌ای در محیط شهری وجود دارد که از لحاظ مناسب‌سازی ایراد دارد.

 

قادری در پاسخ به سوالی درباره نحوه هزینه‌کرد بودجه مناسب‌سازی و احتمال تداخل آن با اقدامات شهرداری، تاکیدکرد: موضوع مناسب‌سازی صرفا عملیات عمرانی و ایجاد رمپ و بهسازی معابر نیست.

 

بلکه اینها یکی از اصول مربوط به مناسب‌سازی بوده که حداقلی است و برای معلول جسمی حرکتی و سالمند و زنان باردار و کودکان انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: از سوی دیگر مناسب‌سازی برای نابینایان موضوع بسیار مهمی است؛

 

یعنی وقتی می‌خواهد از سامانه استفاده کند، سامانه باید از لحاظ الکترونیکی مناسب‌سازی شده باشد، برای ناشنوا نیز همینطور، حوزه مناسب‌سازی باید در ابعاد مختلف برای آحاد جامعه از جمله سالمندان پیگیری شود که کارشناسان بهزیستی در سرفصل‌های دانشگاهی در حال پیگیری این موضوع هستند.

 

وی اضافه کرد: در موضوعاتی که دستگاه ها موظف باشند در بودجه سنواتی خودشان حتما سالانه پیشنهاد بدهند که بخشی به عنوان بودجه مناسب‌سازی در اختیار آنها قرار داده شود.

 

قادری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر تاریخ واریز مستمری‌ها برای مددجویان بهزیستی اظهارداشت: پرداخت مستمری کاملا به روز است و بین ۲۵ تا ۳۰ هر ماه اگر مشکلی اتفاق نیفتد، واریزها انجام می‌شود.  

 

رئیس سازمان بهزیستی همچنین گفت: اولین هتل تراز افراد دارای معلولیت از سوی خیرین در مشهد طی ۲ ماه آینده افتتاح خواهد شد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!