افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

۳۶۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت در کشور فعال هستند

قطب‌الدین صادقی در حاشیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین گفت: برگزاری جشنواره‌هایی از این دست گامی در راستای تقویت خودباوری است و می‌تواند موجبات نمایش پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل افراد دارای معلولیت در عرصه‌ی هنرهای نمایشی باشد.

 

وی افزود: ترکیب هنر، هیجان و روابط اجتماعی نتیجه معجزه گری دارد و برگزاری جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت از سوی سازمان بهزیستی قابل‌ستایش و قدردانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۳۶۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت در کشور در حال فعالیت هستند که این آمار بیانگر نگاه ویژه‌ی سازمان بهزیستی در این بخش است.

 

صادقی گفت: کار هنرمندان در قالب اجرای فعالیت‌های هنری (نمایش – تئاتر) و کار مسئولان در برگزاری جشنواره‌ها و شناساندن توانمندی‌های افراد دارای معلولیت ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

 

وی از هنرمندان خانواده بزرگ بهزیستی خواست تا خلاقانه و توانمندانه در این عرصه به فعالیت‌های هنری خود ادامه دهند و افزود: در حال حاضر بخش بزرگی از فضای هنری و خلاقانه در اختیار شماست که مایه دلگرمی است و می‌توانیم ببالیم که ۱۵ درصد جامعه معلولان می‌توانند در عرصه‌های هنری این‌چنین اعلام حضور کنند.

 

داور ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین که با حضور ۵ استان به میزبانی مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، بیان داشت: باید بیاموزیم که به‌سلامتی تن، جان و فکر احترام بگذاریم و تجلی انسانیت باشیم که این جشنواره تجلی انسان مدنی است که اولین مسئله در هر کاری، مسئولیت‌پذیری است و امروز عشق با مسئولیت در وجود شما تبلوریافته است.

 

صادقی اذعان داشت: باعث افتخار است که فرصت حضور در این جشنواره نصیبم شده است چون یقیناً برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب نشاط روح و روان خواهد شد.

 

وی خطاب به گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: کسب مقام و دریافت جوایز در چنین جشنواره‌هایی حائز اهمیت نیست، همین‌که جسارت و شجاعت حضور در این میدان نصیبتان شده است شما برندگان این جشنواره هستید.

 

وی یادآور شد: شما با زبان هنر می‌توانید مشکلات و دردها را بیان کنید، از سوی دیگر شما نماینده انسان‌های خاموشی هستید که توان بیان مشکلات و احساسات خود را ندارند و ابزار هنر وسیله‌ای است که شما می‌توانید سخنگوی این قشر از جامعه باشید.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!