افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

معلولان در مدیریت شهری دیده شوند

حمید طریفی حسینی یکشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز به ماموریت و اهدف مشترک آموزش و پرورش و مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش محور توسعه و مولد نیروی انسانی است؛ این دستگاه انسان را تربیت می‌کند،عنصری که محور توسعه است.

 

وی با بیان اینکه انسانی که محور توسعه است برای کشور و شهرش ارزش‌آفرینی می‌کند، گفت: توسعه علاوه بر ابعاد عمرانی و فیزیکی یک وجه انسانی دارد و ما و شما ماموریت مشترک داریم چراکه آموزش و پرورش هم هدف و هم وسیله توسعه است.

 

طریفی حسینی با بیان اینکه در شهر فقط پروژه عمرانی ساخته نمی‌شود بلکه شورای شهر باید به دنبال توسعه متوازن باشد،گفت: انسانی اگر درست تربیت نشده باشد حتی اگر در شهری با زیرساخت‌های مناسب زیست کند اما باز شهر پویا و موفق نیست و ما به دنبال این هستیم که کار تربیتی اثربخش باشد که این ماموریت جز با همکاری با دیگر دستگاه‌ها خصوصا مدیریت شهری محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده سیستمی جمعی در آموزش و پرورش ایجاد شود،افزود: شورای شهر به عنوان یک مرجع شهری باید در کنار آموزش و پرورش باشد و تعادلی بین شورای شهر و شورای آموزش و پرورش ایجاد شود که این نخستین انتظار عمومی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به عنوان یک گروه مهم و اثرگذار باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، تصریح کرد: ۱۰ درصد از جامعه را معلولان تشکیل می دهند اما امکان حضور آنها در جامعه فراهم نشده است، دانش‌آموزان استثنایی نیز بخشی از این جامعه هستند که در مدارس خاص تحصیل می‌کنند اما باید جامعه با نیازهای این دانش‌آموزان هماهنگ شود.

 

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی و تردد و تحرک این افراد را از مدیریت شهری و شورای شهر مطالبه داریم، عنوان‌ کرد: قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد اما اینکه این قوانین اجرا شود مهم‌ترین خواسته‌ای است که باید مدیریت شهری به آن جامه عمل بپوشاند، مدارس باید محور تحول بنیادین باشند و در تعامل با دیگر بخش‌ها امورات خود را جلو ببرند.

طریفی حسینی با بیان اینکه باید قوانین در خصوص کودکان و دانش‌آموزان استثنایی در مصوبات شورای شهر شیراز درباره مناسب‌سازی معابر دیده شود، افزود: ۲۰ درصد از دانش‌آموزان استثتایی جذب مدارس نمی‌شود چون پراکندگی مدارس زیاد است و خانواده‌ها امکان حمل و نقل دانش‌آموزان را ندارند.

 

وی با بیان اینکه مدرسه برای دانش‌آموزان معلول منشا حیات اجتماعی است و باید شهر را برای پذیرش این دانش‌آموزان آماده کرد، گفت: پیاده سازی زیرساخت استفاده معلولان از فضاهای ورزشی و تربیتی ازجمله خواسته‌های مهم از مدیران شهری است.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!