افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

فرهنگ مناسب‌سازی در جامعه در حال نهادینه شدن است/بهبود 20 درصدی مناسب‌سازی شهری

سلمان حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جلسه مناسب‌سازی شهری از کاهش ادارات ارزیابی شده با وضعیت ضعیف در اجرایی کردن مناسب‌سازی خبر داد و اظهار کرد: فرهنگ مناسب‌سازی در جامعه در حال نهادینه شدن است و سه دستگاه اجرایی هواشناسی، پزشکی قانونی و اداره غله و خدمات بازرگانی در طول سال گذشته بین 11 تا 20 درصد در امر مناسب‌سازی رشد و بهبود داشته‌اند.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارزیابی سالانه 60 دستگاه اجرایی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: 9 دستگاه اجرایی در ارزیابی جشنواره شهید رجایی رتبه خوب را کسب کردند و توانسته‌اند در حد مطلوب شرایط بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از خدمات را فراهم کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای کامل مناسب‌سازی مسیر توسعه یافتگی، برقراری عدالت اجتماعی، فرصت برابر و پیشرفت همه جانبه را فراهم می‌کند و مناسب‌سازی دستگاه ها بیش از آنکه رابطه معناداری با اعتبارات داشته باشد، رابطه تنگاتنگ و معناداری با باور قلبی و نگرش مثبت مدیران به مقوله مناسب‌سازی دارد.

 

حسینی تصریح کرد: خروجی حاصل از بررسی‌ها، ضرورت آموزش مناسب‌سازی به مهندسان و متولیان را بیش از پیش نمایان می‌کند و اتخاذ راهکاری درباره الزام دستگاه‌های اجرایی برای شرکت در  جشنواره  شهید رجایی یک ضرورت  مهم تلقی می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه طی سالهای گذشته جلسات و کارهای ارزنده ای در خصوص مناسب‌سازی انجام شده است، معلولان از وضعیت مناسب‌سازی‌ها رضایت کامل ندارند و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

 

وی یاد آور شد: دستگاه‌های اجرایی که نمره‌ای کمتر از ۲۵ را کسب کرده‌اند با وضعیت ضعیف ارزیابی می‌شوند و بهزیستی در تلاش است با برگزاری منظم جلسات، بازدید و نظارت مستمر سطح شاخص مناسب‌سازی را در  استان را افزایش دهد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!