افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

فرصت طلایی کاشت رایگان حلزون برای کودکان کم‌شنوا و ناشنوا

بهرام عین‌اللهی دوشنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی با بیان اینکه نباید فرصت طلایی برای کاهش حلزون در کودکان با مشکل کم‌شنوایی و ناشنوایی آنان از دست برود، گفت: مبلغ خرید هر حلزون برای کودکان بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.

 

وی ادامه داد: افرادی که در سنین کودکی شنوایی خود را از دست داده باشند گویش آنها هم دچار مشکل می‌شود اما با توجه به وجود یک فرصت طلایی برای آنان، باید این فرصت از سوی آنان از دست نرود.

 

وزیر بهداشت افزود: اگر بتوانیم پیوند یا کاشت حلزون را برای این کودکان انجام دهیم به طور یقین گویش آنها هم به مرور بهتر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: به همین منظور طرحی تحت عنوان «طرح ملی تحول کاشت حلزون شنوایی» در وزارت بهداشت برای این موضوع به اجرا گذاشته شده و با وجود اینکه هر حلزون مبلغ بالای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد اما به صورت رایگان در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد.

 

عین‌اللهی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح هم حلزون را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهیم و هم خدمات پزشکی آنها را در مجموع رایگان کرده‌ایم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ بتوانیم تمام افراد در این سنین طلایی با مشکل کم شنوایی یا ناشنوایی را درمان کنیم.

 

به گزارش ایرنا، سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به انجام کاشت حلزون برای کودکان به صورت رایگان در کشور اظهار داشت: کودکانی که مشکل شنوایی دارند تا ۲ سالگی باید حلزون کاشت کنند تا مشکل شنوایی آنها حل شود.

 

وی ادامه داد: اکنون ۲ هزار کودک در لیست کاشت حلزون هستند و با هماهنگی‌های انجام شده به صورت جهادی این کودکان تحت عمل جراحی رایگان قرار می‌گیرند و خدمات توانبخشی نیز به آنها رایگان انجام می‌شود.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!