افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

درخواست معلولان از شهرداری تهران/مناسب‌سازی پیاده‌روها مورد توجه قرار گیرد

تعداد زیادی از معلولان در تهران با پیوستن به کمپینی در «فارس من» خواستارمناسب‌سازی پیاده‌روها برای معلولین و نابینایان شدند.

 

معلولان در بیانیه این کمپین اعلام کردند؛ متأسفانه تجاوز کسبه و برخی ساختمان‌ها به پیاده‌روها، همچنین موانع موجود برای جلوگیری از تردد موتور سیکلت‌ها در پیاده‌روها، نوع سنگفرش‌ها و …، این ذهنیت را تقویت می‌کند برای تردد معلولین با ویلچر، مادران با کالسکه بچه، نابینایان و .. در دستورالعمل ها و آئین نامه‌ها تمهیدات لازم اندیشیده نشده است و حریم مشخصی برای پیاده‌رو تکلیف نشده است.

 

البته دامنه این مشکلات در تهران کمتر از سایر شهرها است ولی رفع این مشکل در پایتخت هم لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ طبق آمارهای جهانی حدود ۱۵ درصد از جمعیت جهان یعنی بیش از یک میلیارد نفر با نوعی از معلولیت زندگی می‌کنند. افراد دارای معلولیت، در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماع، اقتصاد و آموزش امکان مشارکت کمتری دارند و در مقایسه با افراد بدون معلولیت با مشکلات اقتصادی بیشتری روبرو هستند.

 

دلیل آن برخلاف تصور عموم، معلولیت به خودی خود نیست بلکه موانع خارجی و محدودیت­‌های ساختاری برآمده از بی‌­توجهی جامعه به موضوع معلولیت است.

 

محیط­‌های شهری، تحصیلی و کاری هم از نظر فیزیکی و هم از نظر فرهنگی برای افراد دارای معلولیت مناسب‎سازی نشده‌اند و مانعی برای حضور کامل افراد دارای معلولیت در اجتماع، رشد و بهبود کیفیت زندگی آن­ها هستند.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!