افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

حل مشکل سرویس دانش‌آموزان استثنایی در دستورکار وزارت کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام اینکه دستورالعملی برای سرویس مدارس در وزارت کشور در حال پیگیری است، گفت: پیش‌نویس این دستورالعمل آماده شده و توسط وزیر کشور برای هیات دولت فرستاده شده تا تصویب هیات دولت را دریافت کند و اجرایی شود.

 

حسینی در بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور بیان اینکه ساز و کار سرویس مدارس در حال تغییر است، اظهار کرد: اوایل در آئین‌نامه در جریان نبودیم و بخش‌های دیگر اموزش و پرورش کار را انجام می‌دادند. ما موضوع را پیگیری کردیم و مسائل مربوط به دانش‌آموزان استثنایی را در این دستورالعمل قرار دادیم.

 

وی افزود: براساس آخرین جلسه کمیته نظارت بر قانون حمایت از حقوق معلولان و تاکیدی که معاون اول رئیس جمهور داشتند که مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان (هم در شهر تهران و هم در کشور) را حل کنند و همچنین براساس بند د تبصره 5 قانون بودجه، برای ایاب و ذهاب رایگان دانش اموزان استثنایی، منابعی را به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است که می‌توانند از آن منابع استفاده کنند. پیرو آن جلسه و مکاتبه کتبی که از طریق دفتر آقای مخبر با وزارت کشور انجام شد، موضوع سرویس دانش‌آموزان استثنایی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: همکاران چند بند کلیدی در آن دستورالعمل قرار دادند که یکی از آنها بحث مناسب سازی وسایل ایاب و ذهاب دانش‌اموزان بود. موضوع دیگر آموزش عوامل و راننده‌های این سرویس‌ها و همچنین رایگان بودن ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است که اگر مصوبه هیات دولت را بگیرد، لازم الاجرا می‌شود.

 

حسینی گفت: اقدام دیگری که در حوزه مناسب‌سازی شروع شده این است که در تابستان امسال هر استان حداقل ۱۰ مدرسه پرجمعیت که محل مراجعه دانش آموزان استثنایی هستند را مناسب سازی کنند تا در مهر ماه آمادگی پذیرش دانش آموزان را داشته باشند.

 

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!