افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

توسعه فناوری مرتبط با سازگار کردن محیط زندگی معلولین و سالمندان

دکتر حمیدرضا خانکه : ۶۵ واحد فناور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی وجود دارند که این واحدهای فناور در مرکز رشد مستقر شده اند.

 

به تازگی موفق شده ایم از هیأت رئیسه دانشگاه مجوزی مبنی بر استقرار واحدهای فناور در یک ساختمان ۶ طبقه در میدان امام حسین (ع) تهران اخذ کنیم.

 

وی افزود: پس از تصویب شورای رشد و شورای فناوری دانشگاه علوم توانبخشی، واحدهای فناور می‌توانند سه تا پنج سال در این مرکز رشد اقامت داشته باشند.

 

خانکه گفت: محور اصلی واحدهای فناور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، محور سازگار کردن محیط زندگی معلولین و سالمندان است.

 

چرا که جمعیت سالمندی رو به رشد است و متأسفانه ۳۰ درصد از مردم خدمات توانبخشی می‌گیرند و ۱۷ درصد معلول داریم اما محیط اجتماعی، عمومی و زندگی با شرایط این افراد سازگار نیست.

 

وی یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه مورد حمایت جدی دانشگاه علوم توانبخشی هستند و به تازگی مبالغی از سوی دانشگاه به یکی از صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی عرصه سلامت پرداخت کرده ایم تا وقتی فناوران دانشگاه می‌خواهند به سطوح بالاتر بروند بتوانند وام دریافت کنند.

 

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی خاطرنشان کرد: با شهرداری تهران توافق کرده ایم که فضای سوله ای به ابعاد ۶ هزار مترمربع در اختیار دانشگاه علوم توانبخشی قرار دهد تا شرکت‌های فناوری فعال در حوزه حوادث و بلایا در آن منطقه مستقر شوند.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!