افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

بیماری کورچشمی ارتباط قوی با برخی بیماری های قلبی دارد

محققان مؤسسه مونت سینای نیویورک دریافتند بیماران مبتلا به یک نوع خاص از بیماری چشمی موسوم به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن که یکی از علل اصلی نابینایی است، به احتمال زیاد از آسیب قلبی ناشی از نارسایی قلبی و حملات قلبی یا بیماری پیشرفته دریچه قلب هم رنج می‌برند.

این تحقیق، اولین تحقیقی است که تشخیص می‌دهد کدام نوع از بیماری‌های پرخطر قلبی عروقی و شریان کاروتید با این اختلال چشم مرتبط هستند.

این یافته‌ها می‌تواند باعث افزایش غربالگری برای نجات بینایی، تشخیص بیماری قلبی ناشناخته و جلوگیری از حوادث نامطلوب قلبی عروقی شود.

«تئودور اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، توضیح می‌دهد: «برای اولین بار، ما توانسته‌ایم ارتباط بین بیماری‌های قلبی عروقی پرخطر را با شکل خاصی از دژنراسیون ماکولا، که دارای رسوبات دروسنویید زیر شبکیه است، نشان دهیم.»

این مطالعه اولین ارتباط قوی بین علت اصلی نابینایی، دژنراسیون ماکولا، و بیماری قلبی، علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

اسمیت در ادامه می‌افزاید: «ما متوجه شدیم خون رسانی به چشم به طور مستقیم از طریق این بیماری کاهش می‌یابد که یا ناشی از آسیب قلبی است که جریان خون را در سراسر بدن کاهش می‌دهد، یا از طریق یک شریان کاروتید مسدود شده است که مستقیماً جریان خون به چشم را مختل می‌کند.

خون رسانی ضعیف می‌تواند به هر قسمت از بدن آسیب برساند.

آسیب شبکیه به معنای از دست دادن بینایی است و می‌تواند منجر به نابینایی شود.»

دژنراسیون ماکولا علت اصلی اختلال بینایی و نابینایی در افراد بالای ۶۵ سال است و نتیجه آسیب به ناحیه مرکزی شبکیه به نام ماکولا است که مسئول خواندن و هدایت بینایی است.

 

یکی از اشکال اصلی دژنراسیون ماکولا اولیه شامل رسوبات کوچک کلسترول زرد رنگ به نام دروسن است که در زیر بخشی از شبکیه به نام اپیتلیوم رنگدانه شبکیه (RPE) تشکیل می‌شود.

 

آنها می‌توانند شبکیه را از خون و اکسیژن محروم کنند و منجر به از دست دادن بینایی شوند. تشکیل دروزن را می‌توان با مکمل‌های ویتامینی مناسب کُند کرد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!