افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

بودجه سازمان بهزیستی کافی نیست

حجت‌الله عبدالملکی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان بهزیستی در بهتر زیستن مردم موثر بوده یا خیر،  گفت: اگر  قانون حمایت از معلولان به صورت کامل اجرایی شود، قطعاً وضعیت این جامعه بزرگ بسیار بهتر خواهد شد.

بودجه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در اختیار سازمان بهزیستی قرار ندارد و بخشی از این بودجه در دل بودجه دستگاه‌های مختلف و متولی است و باید طبق قانون اقدام کنند.

وی بیان کرد:  ما گزارش‌هایی را به صورت دوره‌ای از عملکرد دستگاه‌های مختلف تهیه می‌کنیم و اولین گزارش را آذرماه سال گذشته به رئیس جمهور تقدیم کردیم که بلافاصله بعد از آن معاون اول جلسه‌ای را با عنوان کمیته اجرای قانون حمایت از معلولان تشکیل داد که در آن تمام دستگاه‌ها را فصل الخطاب قرار داده تا به وظایف خود عمل کنند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گزارش دوم را ۳۱ فروردین سال جاری به رئیس جمهور تقدیم کردیم، تصریح کرد: در این گزارش ۳۴ دستگاه اجرایی را به تفکیک میزان عملکردشان در حوزه‌های مختلف مرتبط با قانون ارزیابی کردیم که یک نسخه از آن را به رئیس مجلس تقدیم می‌کنم.

 

عبدالملکی با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان بهزیستی، بیان کرد: مسائل مربوط به زیارت اولی‌ها و مسائل فرهنگی از جمله وظایف اصلی سازمان بهزیستی بوده که ۱۵۰ میلیارد تومان توسط مجلس برای این حوزه در نظر گرفته شده است که با بهبود وضعیت کرونایی، تعداد زیادی از جامعه هدف را می‌توانیم پوشش دهیم.

 

وی اضافه کرد: درخصوص ورود فرزندان مستقل تحت حمایت بهزیستی به زندگی برای ایجاد شغل و کسب و کار و تهیه خانه ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت هزینه‌ای در نظر گرفته شده که در ماه‌های آتی گزارش آن به مجلس ارائه می‌شود. در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که به این قشر کمک می‌کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  در رابطه با تسهیلات ودیعه مسکن نیز اعتبارات سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که با همت مجلس به ۲ برابر افزایش یافته است و این امر منجر به بهبود وضعیت اجاره مسکن اقشار تحت پوشش در شرایطی که شاهد افزایش قابل توجه اجاره بها هستیم، باشیم.

 

اگر ما بتوانیم اشتغالزایی را بهبود بخشیم، بخش زیادی از مشکلات ما حل خواهد شد.

 

عبدالملکی تصریح کرد: در این خصوص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات مرتبط با اشتغالزایی سال گذشته به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 

در اولین جلسه شورای اشتغال کشور، زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران تصویب شد، در ذیل این شورا، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مشاغل حمایتی تشکیل شد که برای افراد نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برنامه ویژه‌ای تدوین شده است، لذا در حوزه اشتغال امسال نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود که در صورت دستور رئیس مجلس به صورت هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش خواهم داد.

 

وی گفت: ما در سازمان بهزیستی به منابع مالی نیاز داریم و درست است که امسال منابع این سازمان تقویت شده اما هنوز هم کافی نیست و باید در بودجه‌های آینده هم تقویت اعتبارات سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گیرد.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!