افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

«بلقیس» غیرقابل پیش‌بینی است/ برخی فکر کردند واقعاً ناشنوا هستم!

آرزو تاج‌نیا بازیگر نقش «بلقیس» در سریال «آتش در گلستان» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی سید حامد حسینی که این روزها از شبکه پنج سیما پخش می‌شود درباره نقش خود  گفت:

 

«بلقیس» کاراکتری بسیار تاثیرگذار در روند شکل‌گیری داستان سریال «آتش در گلستان» است و به دلیل قرارگیری در موقعیت‌های مختلف، می‌تواند به‌عنوان پیش‌برنده اتفاقات روستا شناخته شود.

 

او کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است که به‌عنوان نقطه قوت این نقش به‌حساب می‌آید. از آن جایی که کاراکتر «بلقیس» ناشنواست و حسی به «عروج» قصه دارد، به‌صورت ناخواسته در مسیر اتفاقاتی قرار می‌گیرد که شروع ماجراهای مختلفی خواهد بود.

 

او ادامه داد: «بلقیس» دنیا و نگاه متفاوتی نسبت به دیگر شخصیت‌های داستان دارد که بسیار جذاب است و این مساله به ناشنوا بودن او برمی‌گردد، چراکه همه چیز را براساس برداشت‌های خود و عکس‌العمل اطرافیان می‌سنجد. همچنین عشق «بلیقیس» به «عروج» در پررنگ کردن نقش این کاراکتر تاثیر بسیاری داشته است که باعث ایجاد بلوغی در او می‌شود.

 

تاج‌نیا درباره ایفا کردن نقش یک ناشنوا و چالش‌هایی که در این باره داشته است، اظهار کرد: بازی کردن نقش ناشنوا بسیار سخت است.

 

بازیگر باید جوری بازی کند که عزیزان ناشنوا از بازی او ناراحت نشوند، چراکه اگر دقت لازم را نداشته باشید به‌نوعی ادا در آوردن تلقی می‌شود، از طرف دیگر کارگردان تنها صحبت کردن با زبان اشاره را مد نظر نداشت، بلکه نگاه و جهانی که ناشنوا دارد نیز برایش اهمیت داشت.

 

این بازیگر افزود: سال ۱۳۹۶ نقش ناشنوایی را در اجرای تئاتری بازی کردم، از طرف دیگر خواهرم نیز ناشنواست و با او بزرگ شده‌ام و به همین واسطه با دوستانش معاشرت داشتم که باعث تجربه نوع ارتباطات‌گیری و آواهایی شد که آنها به کار می‌گیرند، یعنی به‌طور کلی با این مساله غریبه نبودم.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا برای یادگیری زبان و احساسات ناشنوایان مربی داشته است یا خیر، تصریح کرد: یک ماه مانده به فیلمبرداری، خواهرم یعنی آزاده تاج‌نیا و دو مربی دیگر مجید زینعلی و هنگامه ربیعی‌فرد در این مسیر به من کمک کردند تا «بلقیس» را به فردی ناشنوا تبدیل کنم.

 

برای من بسیار مهم بود که عزیزان ناشنوا این نقش را دوست داشته باشند که خوشبختانه پیام‌های خوبی در این باره دریافت کردم، حتی برخی باور کرده بودند که من در واقعیت نیز ناشنوا هستم.

 

تاج‌نیا عنوان کرد: در سینمای ما فیلم‌هایی درباره ناشنوایان ساخته شده اما اینگونه با جزئیات به دنیای آن‌ها پرداخته نشده است، در سریال «آتش در گلستان» ارتباط یک شخص ناشنوا با دنیا و آدم‌ها، ترس او، عشق و ابراز عشقش، خشم و تمام بخش‌های مختلف یک کاراکتر ناشنوا را شاهد هستیم که به نظر من بسیار جالب است.

 

بازیگر «فرزندان ارکیده وحشی» در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: بسیار تلاش کردم که نقش را به خوبی بازی کنم و ۹۰ درصد آن را به کارگردان اثر مدیونم، تاکنون بازخوردهای خوبی دریافت کرده‌ام که اصلاً تصور نمی‌کردم.

 

«بلقیس» جزو نقش‌هایی‌ست که با افتخار درباره آن صحبت خواهم کرد، چراکه هم از تمام لحظات آن لذت بردم، هم از او یاد گرفتم و هم فکر می‌کنم در آینده کاری‌ام بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

او در پایان درباره سریال «آتش در گلستان» تصریح کرد: از آنجایی که سریال «آتش در گلستان» به‌نوعی زنانه است، از کردستان و زنان کُرد صحبت می‌کند، بسیار آن را دوست دارم.

 

سریال‌های کمی ساخته شده‌اند که اینگونه زنانه و حماسی باشد و زندگی مرضیه حدیدچی را به تصویر بکشند، از طرف دیگر همه کاراکترهای سریال به‌نوعی پیش‌برنده داستان هستند و اینگونه سریالی را کم‌تر شاهد بوده‌ایم.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!