افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

برای مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان پایتخت چه کرده اید/نقشه و مسیرهای مورد ادعا کجاست؟

سوده نجفی  درباره وضعیت مناسب سازی معابر پایتخت برای معلولانگفت: در زمینه خدمات رسانی به معلولان در جامعه کوتاهی هایی صورت گرفته و این موضوع تنها مربوط به تهران نیست و در کل کشور اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه مناسب سازی یکی از اقدامات ابتدایی است که باید برای این افراد در سطح شهر انجام شود، گفت: اقداماتی که تاکنون مطابق آمارها انجام شده است، قابل قبول نیست و باید به تمام نیازها و حقوقی که یک فرد سالم از آن بهره مند است مانند مسکن، اشتغال و تحصیل در زمینه معلولان هم توجه شود.

 

نجفی با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی بهزیستی، ۱۵۰ هزار معلول در شهر تهران داریم که باید برای تردد این افراد ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو را مناسب سازی کنیم، گفت: بر اساس آماری که از ستاد مناسب سازی فضاهای شهری تهران دریافت کرده ایم، تاکنون تنها ۳.۲ درصد از معابر شهر تهران معادل ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی مناسب سازی شده و ۵.۱۴ درصد شهر تهران معادل یک هزار و ۴۳۷ کیلومتر معبر اصلی و فرعی فاقد مناسب سازی است.بر اساس آماری که از ستاد مناسب سازی فضاهای شهری تهران دریافت کرده ایم، تاکنون تنها ۲.۳ درصد از معابر شهر تهران معادل ۲۲۸ کیلومتر معبر مناسب سازی شده و ۱۴.۵درصد شهر تهران معادل یک هزار و ۴۳۷ کیلومتر معبر فاقد مناسب سازی است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: از این ۲۲۸ کیلومتری که ستاد مناسب سازی فضاهای شهری عنوان کرده است، گزارش مبسوطی دریافت نشده و ضرورت دارد شهرداری تهران نقشه معابر و مسیر هایی که ادعا می شود مناسب سازی شده را منتشر کند.

 

نجفی با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر باید برای جامعه معلولان ملموس باشد اظهار داشت: این افراد باید این معابر و مسیرهای مناسب سازی شده را در سطح شهر ببینند و نباید به ارائه اعداد و ارقام بسنده کرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیگیر موضوع مناسب سازی ها در شهر خواهم بود، به فعالیت هایی که شهرداری تهران باید در این زمینه انجام دهد اشاره کرد و افزود: مناسب سازی معابر شهر، الزام ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و آموزشی در حال ساخت به رعایت قوانین مناسب سازی از وظایف شهرداری تهران است.

نجفی ادامه داد: وظایف مدیریت شهری در موارد متعدد قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب مجلس شورای اسلامی بیان شده و شورای شهر نیز مصوبه ای را در این زمینه دارد که شهرداری تهران ملزم به رعایت آن است.

وی یادآور شد: متاسفانه آنچه به عنوان مناسب سازی ساختمان ها می بینیم به یک بالابر خلاصه شده است که برخی از افراد و سازندگان، بالابر موقت و صوری را جانمایی می کنند و وقتی پایان کار گرفتند، بالابرها را حذف می کنند.

 

نجفی تاکید کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران تبصره مربوط به معلولان حذف شده بود که در کمیته سلامت پیگیری های لازم را انجام داده و تبصره ۲۷ را در این خصوص به بودجه اضافه کردیم.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!