افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

افزایش مناسب مستمری دهک‌های پایین در سال آینده

رئیس سازمان بهزیستی، از افزایش مناسب مستمری دهک های پایین جامعه برای سال آینده خبر داد و گفت: ما به خوبی می دانیم که این مبالغ به هیچ عنوان کفاف زندگی مردم به خصوص اقشار ضعیف را نمی کند اما آنچه که توسط سازمان بهزیستی به جامعه هدف پرداخت می‌شود، در حقیقت کمک معشیتی است.

 

علی محمد قادری، پنجشنبه 11 اسفندماه، در آیین افتتاح مجتمع اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهر جدید سهند، با اشاره به محدودیت های مالی و بودجه‌ای سازمان بهزیستی، افزود: با وجود مشکلات عدیده در این زمینه، به همت دولت سیزدهم در حال حاضر در ارایه خدمات و تجهیزات مورد نیاز برای معلولان هیچ کمبودی وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه خدمات این مجموعه بسیار فراتر و وسیع تر از تصور عموم است، افزود: در ارایه ویلچر به افراد متقاضی پشت نوبت نداریم و هر معلولی در این زمینه تقاضای خود را به ادارات بهزیستی ارایه کند، در سریع ترین زمان ممکن لوازم موردنیاز در اختیارش گذاشته می شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون این مجموعه به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور خدمات می‌دهد، اظهار کرد: این افراد به صورت مستمر و موردی از انواع خدمات توان بخشی، اجتماعی، درمانی و مستمری سازمان بهزیستی که ۱۹ هزار نفر نیرو دارد، بهره مند شده و در طول سال با این سازمان ارتباط مستقیم دارند.

 

قادری اهتمام جدی و بی سابقه دولت سیزدهم در کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا در بدو تولد را یکی از دستاوردهای بسیار مهم دولت خواند و با اعلام اینکه در این خصوص نیز پشت نوبت در سازمان بهزیستی وجود ندارد، یادآور شد: اعمال جراحی مربوط به کاشت حلزون توسط این سازمان و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

 

وی از افزایش مناسب مستمری دهک های پایین جامعه برای سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ما به خوبی می دانیم که این مبالغ به هیچ عنوان کفاف زندگی مردم به خصوص اقشار ضعیف را نمی کند اما آنچه که توسط سازمان بهزیستی به جامعه هدف پرداخت می شود، در حقیقت کمک معشیتی است.

 

رئیس سازمان بهزیستی، توجه به اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی را یکی از اولویت های مهم این سازمان طی سال جاری و برای سال آینده اعلام کرد و گفت: در این رابطه تسهیلاتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای هر نفر پرداهت می شود که منابع آن تامین شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش واحدهای مختلف تولیدی و کارگاهی از مساعدت چهار میلیون تومانی بهره‌مند می شوند، ادامه داد: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را در کارگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی به کار بگیرند نیز از تسهیلات ویژه برخوردار شده و حق بیمه این افراد تا ۲۳ درصد نیز توسط بهزیستی پرداخت می شود.

 

قادری با تاکید بر اهمیت و نقش کمک های خیرین و نیکوکاران به سازمان بهزیستی، گفت: با توجه به کمبودهای اعتباری و نیز طیف وسیعی از خدمت گیرندگان این مجموعه، بدون تعارف باید گفت تنها با کمک خیرین می توان به مطالبات جامعه هدف پاسخ داد و در این مسیر به شدت نیازمند یاری آنها هستیم.

 

وی توجه به بهره وری را یکی از اهداف کلی دولت سیزدهم و سازمان بهزیستی دانست و با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور باید از منابع محدود و حداقل، بیشترین بهره را ببرد، اظهار کرد: ساخت، تجهیز و بهره برداری از مرکز اورژانس اجتماعی شهر سهند در آذربایجان شرقی نمونه ای موفق از چنین رویه ای است که زمین و هزینه های احداث آن توسط سازمان عمرانی شهر سهند تامین شد و ما قدردان چنین حمایت هایی هستیم.

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!