افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

اجرای خاص ۱۱ بازیگر نابینا در تهران

هرچند نمایشنامه محمد چرم‌شیر یک متن تک پرسوناژه است، اما غلامرضا عربی آن را با حضور ۱۱ بازیگر نابینا روی صحنه می‌برد.

 

نمایشنامه «همه چیز می‌گذره، تو نمی‌گذری»، یکی از متون محمد چرم‌شیر است که تاکنون بارها و بارها با کارگردانی‌های مختلف روی صحنه رفته و حالا قرار است این نمایشنامه تا چند روز آینده با بازی ۱۱ بازیگر نابینا اجرا بشود.

 

غلامرضا عربی، کارگردان این نمایش درباره اجرای این اثر به ایسنا می‌گوید: این نمایش چهارمین کاری است که با اعضای گروه تئاتر «باران» کار می‌کنیم. پیش از این دو نمایشنامه دیگر از متون آقای چرم‌شیر را با همین گروه کار کرده‌ایم.

 

او اضافه می‌کند: قهرمان این نمایشنامه یک نابیناست و ما هم آن را با بازی ۱۱ تن از اعضای گروهمان اجرا می‌کنیم که همه دانش‌آموختگان گروه تئاتر «باران» هستند.

 

عربی با ارایه توضیحاتی درباره روندآماده‌سازی این نمایش می‌افزاید: حدود دو سال و نیم برای آماده کردن این کار وقت گذاشته‌ایم.

 

در دوران کرونا آموزش مجازی داشتیم و بعد از کرونا تبدیل به آموزش حضوری شد.

 

پیش‌تر به مناسب روز عصای سفید، این نمایشنامه را نمایشنامه‌خوانی کردیم و حالا اجرای صحنه‌ای آن را آماده کرده‌ایم.

 

او که از سال ۹۳ با هنرجویان نابینا تئاتر کار می‌کند، ادامه می‌دهد: متدی که ما برای اجرای صحنه‌ای داریم، خاص گروه ماست و به زودی هم ثبت خواهد شد. در شیوه کاری ما همه چیز مبتنی بر حس لامسه و اصوات است و اجرا بر این اساس طراحی می‌شود و این چنین است که هیچ یک از بازیگران ما با عصای سفید روی صحنه نمی‌آیند چون میزانسن‌های آنان بر اساس حس لامسه و اصوات طراحی شده و آنان آزادانه روی صحنه حرکت می‌کنند. به همین دلیل تماشاگران کمتر متوجه می‌شوند که این بازیگران نابینا هستند.

 

به گفته او، بازیگران این نمایش در گروه‌های سنی متفاوتی از ۵۰ سال تا ۲۰ و اندی ساله هستند.

 

هرچند شخصیت نمایشنامه چرم‌شیر یک مرد است ولی در این اجرا چندین زن و مرد به ایفای نقش می‌پردازند.

 

قرار است افتتاحیه این اثر نمایشی روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه راس ساعت ۲۰ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر برگزار شود.

 

نمایشنامه «همه چیز می‌گذره، تو نمی‌گذری» نوشته محمد چرم‌شیر درباره یک مرد نابیناست که پیش از این اجراهای متعددی داشته و رضا بهبودی، بازیگر شناخته شده تئاتر یکی از بازیگرانی بوده که در این اثر نمایشی به ایفای نقش پرداخته است.

 

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!