افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

آغاز رایزنی برای دریافت سهمیه بنزین معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز رایزنی برای دریافت سهمیه بنزین ویژه معلولان خبر داد.

آغاز رایزنی برای دریافت سهمیه بنزین معلولان

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز رایزنی برای دریافت سهمیه بنزین ویژه معلولان خبر داد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا در جشن روز معلولان که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، گفت: ۳۹ درصد از این معلولان جسمی حرکتی، ۲۴ درصد ذهنی، ۱۳ درصد ناشنوایی، ۱۱ درصد نابینایی و کم‌بینایی، پنج درصد گفتاری و هشت درصد دارای اختلالات روانی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگرچه مشکل بسیاری از معلولان ژنتیکی نیست اما نگرانی‌هایی در خانواده‌ها وجود دارد که فرزند بعدی آنها دچار معلولیت نشوند، اظهار کرد: برای رفع نگرانی خانواده‌ها طرح غربالگری ژنتیکی خانواده‌ها آغاز کردیم که به این ترتیب بانک اطلاعات ژنتیکی همه خانواده‌های این افراد ظرف چهار سال به شکل رایگان تشکیل خواهد شد. این طرح از مهرماه آغاز به کار کرده و توسط متخصصین داخلی انجام خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور به دنبال اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان روز چهارشنبه اولین بخش از بودجه قانون تخصیص و ابلاغ شد و کمتر از نیم ساعت بعد از تخصیص بودجه نیز حق پرستاری دارای ضایعه نخاعی به دو و نیم برابر افزایش یافت و از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافته و بر روی کارت آنان قرار گرفت.

در اینجا بخوانید :تصویب اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان در آینده‌ای نزدیک

قبادی دانا با اشاره به اینکه براساس ماده ۲۷ قانون همه افراد معلول شدید و خیلی شدید باید حداقل حقوق مصوب سالیانه را دریافت کنند، تصریح کرد: برای اجرای این بند از قانون نیازمند ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه هستیم که این مبلغ حدود سه برابر سازمان بهزیستی کشور است به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا ابتدا این قانون را برای معلولان شدید و خیلی شدید دهک‌های اقتصادی صفر تا سه اجرا کنیم. به این ترتیب هر سه ماه برای ۱۹۱ هزار خانوار بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود که این مبلغ برای مهر، آبان و آذرماه پرداخت شده است.

نظر رئیس سازمان بهزیستی در رابطه با پرداخت هزینه مراقبت در منزل

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه ما به دنبال توسعه مراکز شبانه‌روزی نیستیم و به همین جهت نیز از پرداخت هزینه مراقبت در منزل حمایت خواهیم کرد، توضیح داد: مجموعه افرادی که در مراکز شبانه‌روزی از جمله سالمندان، معلولان ذهنی و حرکتی دارای ضایعه نخاعی و… نگهداری می‌شوند، ۴۷ هزار نفر هستند که تنها ۳۹ هزار نفر از آنها یارانه دریافت می‌کنند. با موافقت دولت قرار شده است تا برای بقیه این افراد نیز یارانه اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دی ماه ۹۷ یارانه پرداختی به مراکز شبانه‌روزی به ازای هر فرد ۶۶۰ هزار تومان در ماه بود، اظهار کرد: این مبلغ در اواخر سال ۹۷ به ۷۷۰ هزار تومان افزایش یافت و در آبان ماه امسال نیز به ۹۲۰ هزار تومان رسید. به این ترتیب در کمتر از ۱۰ ماه این مبلغ افزایش یافته است. همچنین این مبلغ برای حدود ۱۴ هزار مبلغ مجهول‌الهویه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف ما نباید مستمری دادن به جامعه معلولیت باشد بلکه باید آنها را توانمند کنیم، تصریح کرد: از امروز تا پایان سال ادارات بهزیستی موظف شدند تا ابتدا ساختمان سازمان بهزیستی در هر استان را مناسب‌سازی کنند و به این ترتیب دسترسی معلولان به این مرکز را تصویب کنند.

منبع پایگاه خبرگزاری ایسنا
توسط واحد تحریریه
یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!