افزایش سایز فونت
کاهش سایز فونت
واضح کردن صفحه
واضح کردن صفحه
بازگشت به حالت اولیه

کارگاه آموزشی استفاده از ict یونسکو در مجتمع رعد برگزار شد

کارگاه آموزشی یونسکو در مجتمع رعد برگزار شدکارگاه آموزشی استفاده از ict یونسکو در مجتمع رعد برگزار شد

کارگاه آموزشی استفاده خلاقانه از ICT برای توان­‌‌یابان با تکیه منابع آموزشی باز به همت دفتر منطقه‌­ای یونسکو در تهران برگزار شد.

این کارگاه با مشارکت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار گردید.

به گزارش روابط­‌ عمومی مجتمع رعد، در آیین آغازین این مراسم مهندس احمد میرزاخانی عضو هیأت امنا مجتمع رعد و رئیس هیأت رئیسه مرکز علمی کاربردی رعد طی سخنانی به ضرورت بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت و توجه به ابعاد اجتماعی این گروه از شهروندان پرداخت و افزود:

مجتمع رعد در طول سال‌­های خدمت‌­رسانی همواره تلاش کرده ضمن تعامل با جامعه توان­‌یابان به نیازهای آموزشی و اجتماعی این عزیزان پاسخی درخور و مناسب بدهد.

ازاین­رو با ارائه دوره‌­های آموزشی متناسب با نیاز جامعه، آموزش فنون کامپیوتر، تأسیس دانشگاه علمی کاربردی برای توان­‌یابان و … در این مسیر گام برداشته است.

میرزاخانی با تأکید بر ارتباطات با جوامع بین‌­المللی، همکاری سازمان‌های مردم­‌نهاد حوزه توان­یابان ایرانی با سازمان‌­های علمی، فرهنگی را مؤثر خواند و افزود:

برای ایجاد توانمندی عزیزان توان‌­یاب چاره ­ای جز تعامل با مجامع فرهنگی نداریم.

 

برنامه های مشترک فرهنگی

در این میان برنامه‌­های مشترک فرهنگی نظیر:

برگزاری این کارگاه می­تواند کمک خوبی به توسعه این روابط فرهنگی داشته باشد.

در ادامه این مراسم دکتر مریم سلطانزاده سرپرست دفتر منطقه‌­ای یونسکو در تهران، دکتر فرهاد اعتمادی مدیر بخش ارتباطات و اطلاعات کمیسیون ملی یونسکو، دکتر شهریار فرهمندراد رئیس واحد غرب دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران و دکتر محمد محمودی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ابعاد بین­المللی، ملی، آموزشی و دسترس‌­پذیری استفاده از منابع آموزشی باز اشاره کردند.

شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی مباحثی چون مزایا و اصول استفاده از منابع آموزشی باز، دسترسی دیجیتالی و بررسی اجتماعی آن، دسترسی برای یادگیری، منابع آموزشی باز و دسترسی برای توان‌­یابان، تولید منابع آموزشی باز برای آموزش مربیان با تمرکز بر دسترسی، اشتراک‌­گذاری، تولید و استفاده مجدد در منابع آموزشی باز و گام­‌های آتی برای همکاری در زمینه استفاده از منابع آموزشی باز، توسط نعیما ظریف مدیرعامل و بنیانگذار گروه­ ۵، زینب واروقلو کارشناس ارشد بخش ارتباطات و اطلاعات و پروفسور علیرضا درویشی مدرس دانشگاه علوم کاربردی دانشگاه زوریخ تدریس شد.

منبع : موسسه نیکوکاری رعد

یه پاسخ بگذارید

تنها دیدگاه‌های پارسی برای نمایش پذیرفته خواهند شد!